19.10.11

Det är skillnad på ha en kuk å va en kuk

En bomb slog ner idag. Fast inte en oväntad utan helt ärligt en jäkligt väntad än.
Alla är den andra lik. Det där om att ingen är den andra lik är en ren myt.
Nej självklart är inte alla as. Men det finns ju as eller svärmorsdrömmar. Mellanting existerar inte.
Men allvarligt. Människor vill ha spänning. Ingen som gör allt och slickar ens fötter om det skulle vara så.
Så tyvärr svärmorsdrömmar kommer ni alltid vara mindre intressanta.
Bad ass blir alltid lite mer spännande. Men sen får man även ta smällen.
Det känns fult att jag känner en känsla av vana. Men samtidigt skönt. Jag har fattat nu.
Insett hur folk fungerar och har slutat tro på mirakel. Men helt ärligt så har jag idag behållit leendet.
No hard feeligns. Life goes on. That's it. osv.
Inget att göra åt saken och alla gör som de vill. Precis som jag gör som jag vill.
Så ja, vi ba kööör. Ingen hänsyn ingenting, nu lever vi.


 “Face it. There’s not going to be a happy ending… at least not with this hero. So don’t go mooning around thinking that your breakup is only the crisis before the big romantic scene, because I’m here to tell you that it’s not. When you are dumped, you are dumped, and the guy isn’t going to change his mind and realize that suddenly he loves you instead of that girl he’s flirting with.”  kloka ord!


Dagen har bestått av praktikletande och redovisning. 
Shoppa även med mamma efter skolan. Blev en klänning till dopet. Sjukt fin. 
Och sen vit stickad tröja jag spanat in alldeles för länge. 
Avslutade onsdagen med dans och därefter grey's och kladdkaka.
Miami skulle inte sitta fel. Inte alls. Nä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar