1.5.08

Första vårdagen, jo tjena!

Valborg igår, och med det menas att det skulle var första vårdagen IDAG! (?)
Men jo tjena vad har det då inte varit alla andra dagar? Haha!

I alla fall har inte skrivit på väldigt länge, ingen som besöker min blogg heller så men det är roligt att skriva ska försöka skriva varje dag i alla fall försöka, det är alltid värt ett försök! Haha!

Som sagt det var Valborg igår och vi var i stor staden Stockholm med skolan, hade riktigt kul!
Gick upp vid klockan 6 och åkte till stationen vid 5 i 8, för det var samling kvart över.
Tåget skulle på 10 i så vi tjejer satt oss och vänta och vänta, och vänta.
Men vid 10 i kom tåget men det förstod ju inte våran smarta lilla skola så hejsan hoppsan i sista sekunden hoppade vi på tåget.
Jag lyckades hitta 7 platser och 2 stycken bakom men nehe det funka inte så det blev ett litet hörn där jag fick stå, men jag hade kul ändå! Var väldigt trött så var lite flummig av mig, haha!
Efter att sutit och stått i ungefär 1 timme så kom vi fram till Stockholm.
Skulle ta tunnelbanan till naturhistoriska, lyckas få platser där och får sitta hela biten dit. När vi sedan kom fram så skulle vi stå och vänta och massa sånt och sedan hänga av oss kläderna i garderoben. Så klart så ska man ju itne få gå fritt utan gå tipspromenad, SNARK! Men men efter mycket om och men så hittade vi alla frågor och tänkte jag nu slipper vi det här och kan kolla själva. Men nej inte det, då fanns det frågor där med som vi skulle svara på JIPPIE! Eller inte.
Efter det fick vi i alla fall äta men eftersom att maten hade kladdat och blivit mossad så gick det flesta och köpte korv men jag och Paria åt upp maten som faktist var riktigt god! Efter det fick vi äntlgien gå själva, så jag, Paria, Madde och Amanda gick och kolla på Sveriges natur tror jag det hete, sjukt kul var det i alla fall! Jag som fortfarande var trött och flummig skulle härma alla djur och svara på alla frågor som fanns haha jätte roligt tyckte jag men det var det nog inte egentligen! Efter det så skulle vi snart åka tillbaka till T-centralen så vi hämtade sakerna och väntad, och tillsist fick vi gå till tunnelbanan och åka till T-centralen. När vi kom fram dit skulle vi få gå själva inne i stan i 1 och ½ timme så det blev det men vi var så trötta så vi tjejer satte oss på ett fik och prata mesta delen av tiden. Sen när mamma och pappa skulle ha hämtat mig hade dom hamnat i bil kö och kom inte in i Stockholm så jag fick vinka av dom och precis då kom mamma, haha hade varit lite små läskigt och gått helt själv! Jag och mamma gick även vi och fika och sen till stadium och kollade på skor till mig. När jag sitter där i lugn o ro och provar skor komemr det 4 väktare springandes upp för rulltrappan och upp mot utgången då var det två killar och en tjej som hade snott något lite små coolt var det faktist haha! Efter att sett det coola haha hosthost så gick vi till bilen och åkte ut till Täby till familjen Brink. När vi kom dit satt mamma och pappa och prata med Peter och Chatarina och jag satt mest och lyssna fanns inte mycket annat och göra eftersom att Erik och Martin Spelade tv spel. Vid halv 9 gick vi och kollade på majbrasan i regnet lite sådärkallt och regnigt ingen höjdare precis! När vi kom hem skulle dom fortsätta prata och jag var så jävla trött så jag somnade en stund. Sen ringde Mattias så pratade jag med han tills vi skulle åka sen i bilen ringde han igen så pratade vi lite mer än halva resan hem trevligtrevligt! Sen kom vi hem vid halv 2 så somnade jag på direkten!

Idag vaknade jag vid 1 hur skönt som helst att sova men mamma tyckte att det räckte då. Åt frukostoch fixade sen vid 3 åkte jag till Felix kollade film och pratade riktigt trevligt! Sen vid halv 6 kom mamma och hämta mig sen dess har jag itne gjort mycket kollat på humorgalan och suttit vid datorn! Föresten så skulle pappa ringa in och försöka vinna en bil men då hade jag sett fel nummer så han ringde till mustage kampen haha så nu kan vi tydligen vinna någonting där haha! Och en liten stund senare skicka Linnéa sms om att hon och Elin ska hämta cigg och självklart tror jag dom inte så dom ska komma och bevisa det och när jag komme rut har om verkligen en varsin cigg i handen! Med hakan vid knäna kändes det som frågar jag om dom har druckit men då skulle dom tydligen hämta tillElins mamma så dom skulle itne röka vilken letnad för mig, haha!
Nu tror jag att jag ska sova och jag ska försöka skriva imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar