24.1.09

Packat och klart!

Sitter här i sängen nu med min älskade lilla dator. Jag har kommit på att jag verkligen älskar den, haha! Men den är liten och söt och behändig, helt perfekt! Men det är synd att den bara finns i svart här i Sverige. Medans den finns i dessa färger i andra länder:
Den svarta har typ små rutor i högra hörnet, den gröna har fjädrar och typ löv, den röda har blommor och liknande och den vita har ringar och lite olika saker som ser ut som kristaller eller något.
Vill så gärna ha en röd! Så hoppas på att de kanske kommer ut typ skal till dom så man kan sätta på det. Haha orka mig!





Jaja jag har i alla fall äntligen packat klart. Det gick faktiskt ganska snabbt när jag väl började. Eller ja jag la fram det som skulle med och så fick mamma lägga ner det i väskan som vanligt, haha! Har för det mesta bara tagit det lugnt idag. Skulle ju åkt och simmat men mamma väckte mig 8 och sa att hon inte orka. Värt! Somnade i alla fall om och blev väckt vid tolv, käkade frulle och satt vid datorn. Var helt rast lös i cirka 2 timmar orkade inte börja packa hade gjort allt man kunde göra på datorn och fanns inget på tv, så vandrade runt i cirklar eller något, haha! Ni som känner mig bra vet ju hur jag kan bli när jag inte har något att göra.
Vid 5 tiden kom i alla fall Amanda så åkte jag hon och Nisse ut till hälla för att jag skulle kolla på en ny flecetröja (stavning?) och Amanda skulle köpa saker som Nils skulle ha med sig när han åker. Eftersom att den lykligtlottade nissen åker till asien och är där i 3 månader! Orka det, inte lite avis. Men vänta bara när jag fyllt 19 då jäklar ska jag till månen! Haha(a)
Nu kom jag bort från ämnet här men vi fortsatte i alla fall vidare till Hummelsta sen för att köpa godis. Smaskens! Blev billigare idag än sist, hamnade på 48 kronor nu, 19 kronor billigare! När vi hade köpt färdigt blev det till att åka till Amanda för hon skulle hämta något, sedann vidare till Shillström för att hämta något mer, sen till Pontus för att hämta hans snowskate och sen vidare till Sezone(stavning?) för att hälsa på hans flickväns hund, en grand danois! Den var ju inte liten, men ändå ganska söt. Amanda och Nils tog kort så ska försöka få tag på det så jag kan visa den. Den var verkligen gigantisk när Nils stod på alla fyra bredvid var den ändå större. Dessutom väger den dubbelt så mycket som mig och min hand är lika stor som dens tass! Då snackar vi stort. Efter att varit där ett tag så åkte vi hem. Jag började lägga fram vad jag skulle ha med mig och sen gick jag upp till gården för att lämna tillbaka Rasmus kläder som stått här i typ evigheter, haha! Var där en stund men fortsatte sen upp till Robin. Hemma hos han satt dom och spela monopol. Blev lite avis, länge sen vi i våran familj satt och hade det trevligt tillsammanss och spela spel. Var bara där en stund innan det var dags att vandra hem igen för att äta. Eller ja vandra och vandra såg väl mer ut som bambi på hal is. Var verkligen glashalt på visa ställen.
Åt mat och pratade med mamma och pappa när jag kom hem och sen packa ner allt som skulle med. Väskan är ju inte liten om vi säger så. Kläderna är liksom större och det är mer kläder till en sån här resa än till en solsemester.

Jag vet inte om det kommer finnas internet där, jag hoppas på det så jag i alla fall kan skriva någon dag. Längtar verkligen otroligt mycket nu! Är helt tokig, satt och kolla bilder och kartor över stället bara det fick mig att nästan dregla! Kolla bara bilden över det börjar ju inte kittlas lite i magen i alla fall. Känns som jag svallt ett helt bo med fjärilar!
Jag försöker skriva imorgon eller någon annan dag, om inte så skriver jag på torsdag när jag kommer hem!

Hyvästi*
liknande hejdå eller adjö fast på finska(a)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar