25.1.09

Vi ser det snörar vi ser det snöar... lalala

Och inte lite snö ser vi inte, inte jag i alla fall. Det är ungefär 50 cm snö här uppe i Idre. Riktigt nice!
Vi började åka vid halv 10 och ja det enda vi såg var snö som föll ner hela tiden! Hann med att se två filmer började med Wildchild som för övrigt kommer ut på bio 30 Januari. Den var helt otroligt grymt bra! Blev som tokig, fick tårar i ögonen när det var sorgligt och skrattade så jag fick tårar ibland. Jag önskar verkligen mitt liv var som i en film ibland! Speciellt med de snygga killarna som alltid är med, dregel! Efter det kollade jag på Bring It On Again, tror jag det var. Som sagt, låt mitt liv vara som i filmer! Efter det så började batteriet på datorn dö ut så då sov jag en stund. Ja det är något speciellt med när jag sover eftersom båda mina bröder tar kort på mig när jag sover. Men idagg förstår jag varför Nils gjorde det. Jag satt ner lutad med huvudet på kudden som jag hade i knäet, alltså låg ner med hela överkroppen över benen. Såg lite mysko ut haha! Stannade i alla fall till i Mora. Tror hela Syrianskas hejarklack var där eller något liknande haha! Men de var väldigt trevliga av sig! Fortsatte att åka och jag passa på att läsa min bok, Innan Jag Dör. Riktigt bra bok, trodde den skulle vara som I Taket Lyser Stjärnorna. Men nej inte riktigt det är svårt att slå den.

Vi kom fram till Idre vid halv 5 tiden. Stugan är verkligen liten men mysig. Vi packade upp och kollade i kartor över stället. Sedan bestämde vi oss för att åka och hyra skidor och liknande idag.
När vi kommer dit så frågar han vad ajg ahr för storlek på skorna och jag som suttit och stirrat på nummer lappen som det stod 133 på svarade snabbt 136-137. Fick bara ett skratt tillbaka och jag började då fatta att jag inte sagt rätt. Men han hitta ändå rätt. Sen skulle vi fortsätta vidare för att hyra skidorna, eller i vårat fall blades:n som dom på uthyrdningen påstod inte var några skidor utan leksaker som bara danskar åkte på. Det tyckte inte vi men dom skulle fortsätta retas och även små flörta med Amanda och fråga efter mobilnummer och stugnummer, tills Nils ställde sig upp och försökte stoppa det hela haha.

Vi gick sedan vidare till receptionen och köpte liftkort och vandrade sedan hem.
Jag Nils och Amanda lämnade av skidorna och allt och gick sedan ut igen. Kasta oss i snön, hade snöbolls krig och liknande. Så skönt att slippa Västerås och bara ta det lugnt. Jag älskar Nils och Amanda, så det så haha! Vi gick sedan hem och åt och jag och Amanda bäddade sängarna innan vi vandrade upp till ICA för att köpa godis och dricka. Glad för att vi kan prata om så mycket!
Nu sitter dom och spelar kort och jag sitter här, men ska nog stänga av och kolla på eller vara med. Sen blir det nog snart sova är inte lite trött! Och måste ju orka med hela dagen imorgon eftersom det är kvällsåkning också så det blir en lång dag. Vi hörs av senare. Skriver nog imorgon eller övermorgon.


Tjarrå(k)

1 kommentar:

  1. Innan Jag Dör är sjukt bra :o
    haha bara så du vet att jag också tycker det (:
    hopaas du hare mys i Idre. puss(k)

    SvaraRadera