26.9.11

Allting börjar om, jag kan börja om

Tidigare misstag får nu gå upp till bevis om jag lärt mig något. 
Försöker hålla mig stark dagar som denna. Utan Jonna.
Allt går emot en. Men man pallar stå ändå.
Måndagar är inte min dag. Och jag ska väl inte klaga.
Jag är bara svag i mig själv. Men det kan jag inte säga.
Inte visa. Inte på något sätt få dig att veta om det. 
För då har jag misslyckats. Igen. 
Måste lära mig. Stå på mig. Låtsas inte bry mig.
Sluta analysera. Sluta tro det värsta och hoppas på att människor är goda.
Skadad av tidigare misslyckanden är det svårt. 
Tänker det värsta och tror att människor är onda.
Försöker se det ljusa men det mörka lyser igenom dessa gånger.
Så förblir tyst. Tänker över det själv. Försöker förstå.
Se det bästa. Sudda ut allt dåligt som i självverket inte finns.
Bara se positivt och vara positiv till allt.
Imorgon är en ny dag. Då har man klarat idag.
Och man är fortfarande levande. Då vet man att man kan klara många fler.
Det funkar. Det är jobbigt men det går. Man får stänga av.
Inte tänka. Inte veta. Ingenting så slipper man.
Ta aldrig upp något du inte vet vad du vill komma fram till.
Vet vad du vill och säg saker därefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar