28.9.11

Fråga


Fick denna fråga på ett inlägg och jag har min käre vän Jonna att tacka för svaret.  

Om jag har ett inlägg som det ovan så klickar jag mig in till HTML-kods fältet. 


Därefter letar jag upp vart i koden som det står height och width och höjer talet på dem. I mitt fall är 750 på width max vad jag kan ha för att passa bredden på bloggen. Height är olika beroende på vad det är för typ av bild.
Därefter måste man ändra där det står /s1600/, det står självklart inte 1600 från början för det är max upplösningen. Det brukar stå 320 eller något liknande. Men väljer man 1600 är man säker på att bilden blir skarp. Det knepiga är att det finns två ställen där det står /s(en siffra)/ så leta upp båda två och se till att det står /s1600/ på bådag!

tjena mittbena lägger ner mycket tid på en fråga men liksom va gör man inte för sina läsare<333333333
pusspuss

1 kommentar:

  1. Det går att bara klicka på bilden också där det står" Liten- mellan- stor" osv :-)

    SvaraRadera