4.8.11

Förstår mig ej på Tele2

Aggressions problem.
Går in på Tele2 hemsida för att se om jag skickar gratis mms. Blir glatta överraskad och ser att det ingår i mitt abonnemang.

"Med Kompis ringer du som vanligt för 0 kr per minut och skickar fria SMS/MMS till 3,5 miljoner Tele2- och Comviq-mobiler. Fria betyder i det här fallet upp till 3000 SMS/MMS per månad inom Tele2 och Comviqs nät. "

Ah fine as bra. Kommer sedan på att jag har ett tilläggspaket med 5000 sms. Går in och kollar vad det står om det.

"Om du SMS:ar mycket rekommenderar vi att du beställer ett av våra förmånliga SMS-paket.

SMS 3000: 3000 fria SMS till alla operatörer i Sverige, 69 kr/mån.
SMS 5000: 5000 fria SMS till alla operatörer i Sverige, 89 kr/mån.

Vad kostar ett SMS-paket?

Månadsavgift SMS 3000: 69 kr
Månadsavgift SMS 5000: 89 kr
Inträdesavgift: Just nu: 0 kr (ord.pris 99 kr)
Uppsägningstid: 1 månad

SMS-paketet går ej att teckna tillsammans med abonnemanget Maxi (fd Fastpris) eftersom det redan ingår 3000 fria SMS till alla operatörer."

Ah fine as bra det är ju inte det abonnemanget jag har. Självklart antar jag då att jag har 3000 gratis sms/mms PLUS 5000 sms? Eller är detta bara jag?

Går sedan in och tittar på "paket-räknaren" och då står det att jag har skickat 5861 sms (fråga mig inte hur jag kunnat göra detta på mindre än en månad, jag lyckas med allt) Alltså 861 sms över paketet och då skulle jag anta att jag ändå har 2139 sms kvar, eller? Men då minns jag att för någon månad sedan då hade jag skicka 7000 sms (återigen fråga mig inte hur, jag lyckas med allt) och dessa 2000 över fick jag betala. Alltså en hel jävla del. Och de enda jag minns att jag fick höra var att detta inte var 3000 PLUS 5000 utan enbart 5000 och 3000 av dem var comviq, vilket jag tycker låter helt idiotiskt.

Nu till det konstiga. När jag ringer upp saldokontroll säger hon " Du har ringt, smsat och använt data för 55,1 kr." Detta måste ju då vara ALLT? Och jag är nästintill hundra på att jag fan inte har skickat de där 861 sms idag som var över mitt paket. Så då kan det ju inte skjuta iväg från 55,1 kr till typ ja så mycket det skulle bli för kostnaden av de 861 sms som är över?

Är det jag som är dum i huvudet eller finns det någon som kan förklara för mig? Gärna Tele2 som kommenterat min blogg förut angående deras abonnemang.

Ska väl kolla imorgon bitti igen och se vad det står då och sen ringa kundtjänst. Hoppa bara inte jag får prata med någon otrevlig som sist när de prata med mig som om jag vore dum i huvudet. Typ "Hej du borde gå på AA-möten fast för SMS-beroende" man ba som att jag inte visste att jag skickar för mycket sms. Inte mitt fel att jag är populär och alla vill skriva med mig.. ironi

1 kommentar:

  1. Hej Johanna,

    Om du har ett Kompis-abonnemang ingår 3000 fria SMS inom Tele2/Comviq. Om du sedan lägger in ett SMS-paket för 89 kr/mån får du ytterligare 5000 fria SMS som du kan skicka till vilken operatör du vill.

    Om du nu till exempel skulle skicka 6000 SMS bara till andra operatörer har du använt alla dina 5000 SMS som ingår i SMS-paketet och får då betala för 1000 st.
    Skulle du istället skicka 6000 SMS men alla är till Tele2/Comviq så behöver du inte betala för några, eftersom du utöver ditt SMS-paket även har 3000 fria SMS inom Tele2/Comviq.

    Du kan läsa mer om Kompis på http://www.tele2.se/mobilabonnemang/kompis.html. Om du har några frågor får du också gärna mejla mig.

    Med vänliga hälsningar

    Cecilia Uhr, Tele2

    cecilia.uhr@tele2.com

    SvaraRadera