15.1.11

Lördag 18.40

Blev inget inlägg alls igår, men det var ni ju förvarnade om. Hade en helt otroligt bra dag i huvudstaden med mina Älvor. Började dagen på Dagens Nyheter & Expressen och fick veta massa coolt och intressant, drömmen som journalist ökade lite. Efter det blev det lunch på McDonalds innan vi vandra runt vid först Slussen en stund och sedan bort till Gamla Stan och gick där. Sedan började vi dra oss tillbaka till Fotografisk Museet där de skulle bli rundvandring.
När jag, Alice, Jessica och Karro är på väg ut från gamla stan möter vi en kvinna som ler väldigt mot oss. Jag tänker direkt åh va härligt med glada människor och tänker sedan men vänta jag känner igen henne. För en snabb stund känner det som att jag träffat personen förut och jag ska precis till att säga hej när det slår mig, DET ÄR JU FÖR FAN CAROLA! Stum av att vara så chockad slutar jag le och bara går förbi. Ångrar lite att jag inte bad om att få ta kort på henne men kändes samtidigt fel hon var ju ute liksom "privat".
Väl framme på Fotografiska fick vi en överenergisk guide som prata och prata och prata och prata och hälften hann inte ens in i örat innan nästa mening var påväg. (nu hoppas jag ni ser mitt öra framför er och sedan hennes mun som pratar och hennes meningar som är på väg mot mitt öra osv.) Fick i alla fall se några fina bilder och utställningar dock var ingen i klass med Fashion utställningen som jag och Adrian var på nu i julas. Vi avsluta i alla fall hela besöket med en fika högst upp på Cafét med sjukt fin utsikt och sedan tog bussen oss hem.
Väl hemma i Västerås igen så hämtade min far upp mig, Karro, Jessica, Alice och Sara vid skolan och skjutsa oss sedan ut till Maxi där det skulle inhandlas mat. När det var färdigt fick vi skjuts ut till Irsta och sedan var det igång. Pizza blev lagad, dipper blev blandade, fruktsallad blev uppskurna, chips blev upphällda och grönskar blev skurna.
Resten av kvällen bestod av käk, sminkning, fotografering, film och bara allmänt mys och trevligt med brudarna. Vid 2 inatt pallade inte ögonen mer och jag var väl då den sista till att somna.

Dagen idag vakna vi väl till liv vid 11 och började se Madagaskar 2. Hann dock inte se så länge innan det blev dags för frukost och sen började alla packa och dra sig hemåt. Jag hoppa in i duschen så fort jag kom hem och sen har dagen bara försvunnit. Har inte gjort mycket alls, knappt något alls och ändå är klockan över 19.00 nu. Små sjukt så där.
Dock blir nog resten av kvällen också så. Men tänkte sätta mig och redigera alla 556 bilder från igår, märks det att jag går media? hmm....
Nej hör ni nu blev det mycket text. Men det var mitt senaste dygn och lite till.

bild från Saras place i slutet på november
och mitt ljus är du

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar