1.6.09

AKUTEN IS THE SHIT!

ja rubriken förklarar väl min dag ganska bra! gick till skolan fick veta att jag hade tid hos läkaren för att kolla alla skador vid 11 tiden. jag och älskadpapppa åkte då dit. fick vänta ett tag sen gjorde hon massa tester och massor och kom sedan fram till att jag skulle göra ett blodprov. gjorde då det och sedan väntade igen. hon sa då att vi direkt skulle till akuten och röntgen för att röntga huvudet och eventuellt axeln. kom då till röntgen och fick nummer 988 och då var det på 973, YEAH! efter en och en halv timme gick jag och pappa i solen i 5 minuter och kommer in och på den tiden hade de hunnit bli 987 och det var 983 när vi gick ut. haha gick snabbt om vi gick. för sen stod det still! och när det väll var våran tur skulle hon bara kolla så att det var värt att skicka mig vidare eller att åka hem. så då blev det åter igen vänta i en halv timme eller timme. efter ungefär 2 och ½ timme på akuten hann mamma komma och byta av pappa och vi fick träffa en jätte trevlig läkare. hon gjorde samma tester som förra läkaren och tycckte itne vi skulle röntga. hon tyckte att jag verka må bra och att det itne var några större fel. men eftersom att jag sa att jag såg suddigt på höger öga skicka hon en remiss till ögonmottagningen så vid 14.40 fick vi tid på ögonmottagningen 15.20. jag och mamma passa på att springa iväg till hennes jobb och fika lite. kom sedan tillbaka och fick vänta ett tag innan jag fick göra ett syn test. hade nedsatt syn på höger öga men inte mycket alls. skulle sedan vänta på själv läkaren. tog mig 1 timmer ungefär. kom sedan in och hon skulle kolla mina ögon och pupiller. så för att pupillerna skulle vidga sig så droppa hon i några droppar. HEJ DÅLIG SYN. satt med mobilen 2 meter ifrån mig och såg ändå ingenting alls av smsn jag fått. så mamma fick läsa och skriva åt mig haha. efter entids väntat igen såå gjorde hon några kontroller till. hon såg inga större fel förutom att mitt höger öga då är lite försämrat. men jag skulle tillbaka om 2 veckor för en bättre koll. sedan ska jag på behandling för mina rinnande ögon. varje ställe hitta nya fel.
ja efter 5 timmars läkar tid skulle jag och mamma ta oss över till hennes jobb. eftersom att mina pupiller var vidgade så var jag väldigt ljuskänslig. så där gick jag blundades handen för ögonen som om solen skulle döda mig och höll i mamma, UTANFÖR PSYK. bra ställe att hamna utanför folk lär ju undrat. inne på mammas jobb fick jag springa i mellan fönstrena för att inte hamn i solen. pappa hämta sedan upp mig så åkte vi och köpte mat till mig. åkte hem och åt med rebecca. efter det bar det av till framnäs. jag med brillor på hela tiden för att inte bli vampyr haha.. riktigt skoj där bada inte eller så men hade kul ändå. åkte hem efter ett tag eller ja till gården och sen till mig igen och sen med henne en bit. när jag väll kom hem satt jag ute på altanen med mamma pappa och klas. haha vi är sjuka i våran familj. men jag älskar er allihop mer än allt annat på jorden. utan någon av er skulle jag vara förlorad.
imorgon blir det skola sen träffa saknade flytström:D länge sen men hoppas hitta tillbaka till våran vänskap!
nu ska jag kolla scrubs och försöka sova på mitt onda öra som får mig att vilja spy flera gånger om dagen. så jävla ont så att jag dör. men men är jesus och återuppstår hehe.

PUSEN MED ET S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar