11.12.10

Lördag 19.05

HELLUUU!
Hade inte kunnat haft en bättre dag i Romme , eller okej lite bättre väder men det var ändå OK!
Klockan 6 imorse var jag uppe, klockan 10 över 7 hämta vi Alice och klockan halv 8 var vi iväg. Jag, Sara och Alice prata en hel del som Sara skrev haha... Men vi är ju så bra ändå så no problems liksom!
Väl framme hyrde jag och Karro våra snowboards och skulle sedan komma igång. Dock hade de andra gett sig iväg för ett åk så vi skulle klara oss själva först. Två nybörjare på snowboards? Ni kan ju tänka er... Som tur var var liftvakten jätte snäll och hjälpte oss med knatteliften i den nästan plana backen haha... Vi tog oss upp med liften HELT UTAN PROBLEM, otroligt jag vet men vi lyckades. Men sen då? Ja herregud. Vi knäppte på oss snowboarden, Karro tog sig upp utan problem jag var dock fast på marken haha.. Inte fören de andra kom fick jag hjälp att komma upp och då gick det ju.
Efter 3 åk i den lilla backen på kanske en 1 timme och med ett antal fall så gav vi upp. Då hade vi alla fall lyckats svänga och stått upp NÄSTAN hela backen så då byte vi istället.
Jag fick på mig de älskade bladesen och Karro skidor och sen gav vi oss iväg!

Efter det har dagen bara flugit förbi. Åkt ner för backarna, upp med liften, ner för backarna, upp med liften osv. Men fy så kul det kan vara. Med detta hel sköna gäng så var det som gjort för skratt och glädje hela dagen.
Vid kvart i 3 gick sista åket och efter det återvände vi till bussen. Slut körda och med blåmärken åkte vi hem igen. Dock var inte jag Sara och Alice tysta denna gång heller, mohaha!

Nu har jag varit hemma i lite mer än en timme och har hunnit med att duscha, packa upp och möblera om inne på rummet haha... Var tvungna att göra det igen om sängen ska få plats. Så imorgon ÄNTLIGEN får jag dubbelsängen! Underbart!
Jag ska alldeles strax äta middag med mor och far , sen tar jag bussen och möter min kära vän Fanny för en fika. Blir nog inte så sent, jag är ganska död och har massor jag måste hinna med imorgon. Göra klart svenska arbetet, skriva en artikel som ska publiceras på tisdag och dessutom flytta sängen och helst städa rummet NOGA!
Men man kan inte hinna allt så vi får väl se. Ni kanske får en till uppdatering ikväll. Kanske t.o.m. orkar lägga ut bilderna innan jag somnar? Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar