10.4.09

på resande fot

Jahaja, hade ju skrivit ett inlägg men tog bort det. Kändes lite för depp för att vara mig. Hehe..
Jaja vafan är väl fortfarande inte på topp men jag behöver min blogg för att få ut allt. Inte för att ni ska läsa det struntar jag fullständigt i nej utan att jag ska få ut allt jag tänker på och allt jag gör.

Gick i alla fall upp tidigt imorse för att ta sig till Varberg med mor och far. Eftersom vi skulle åka förbi broder min i Jönköping så hade vi med hans bil ner. Så i två bilar tog vi satts mot Jönköping men med ett stopp i Vadstena. Där det var överflytts dags för min del. Fick åka ner halva biten i Klas lilla Audi men som är hur skön som helst. Jag och Pappa dunka musik och prata på om en hel massa. Som sagt väl framme i Vadstena var det fika paus och sedan dags för mig att byta bil till Mamma och Den stora Zafiran som inte är ett dugg skön. Åkte med mamma fram till Jönköping där vi åkte till Klas och hans nya lägenhet/hus. En jätte fin källare med egen ingång som han och Peter gjort om hur fint som helst riktigt avundsjuk. Förstår nu varför jag så gärna vill flytta hem ifrån. Vi kom i alla fall dit och prata massa och åt. Åh vad jag saknar att inte ha Klas och Nils hemma. Behöver liksom dom där hemma, även fast det är skönt att vara ensam barn också men nej jag är inte född till att vara det jag behöver mina bröder!

Efter vårat besök i Jönköping så var nästa destination Varberg. Jag satt och läste i Låt Den Rätte Komma In hela resan från Jönköping till Varberg. Den är så otroligt äcklig och jag förstår inte hur vi kan få läsa den i skolan! Hur det står att någon stoppar in ett finger i örat på någon tills det klickar till där innanför och mannen med fingret i örat dör, hur man drar ut hjärtat på någon och trycker sönder det, hur någon våldtar någon med ett öga och ja finns ännu värre saker men nej fy vad vidrig den är. Det ska liksom vara våran bok i skolan som vi ska lära oss något av. VAd LÄR MAN SIG AV DET? Ja hur man ska handskas med vampyrer? Eller hur man ska döda någon? Eller att man ska äkta sig för män med smälltna aniskten och bara ett öga? Nej tycker det bara är onödigt!

Väl framme i älskade sköna Varberg så stod fikat och vänta på oss som vanligt. Älskar mormors saft och hennes choklad rutor åh det är vår/sommar det. La mig på altanen och sola med skinnjackan ooch alla kläder på. Haha var bara som en ren vana eller något att jag la mig ner och där somna jag. Sov inte länge men en liten stund i alla fall. Blev sedan dags för att ta en koll så att havet och stranden låg kvar haha. Så jag, mamma och pappa tog oss ner till havet. Så underbar känsla, vinden i håret, solen som bränner lite halvt, lukten av hav och ja bara det där undebara! Sveriges paradis det är Varberg det. Sveriges helvete är Västerås haha! Efter att gått nere på stranden och vid bryggan ett tag begav vi oss hemåt igen för att äta. För-, varm- och efter-rätt. Här snackar vi lyx haha! Men det är som vanligt då när man kommer ner till mormor och morfar! Efter en lång pratstun om allt möjligt blev det till att kolla Så Ska Det Låta med allihop. Sitter här och sjunger med allihop haha våran släkt är väl ändå för knäpp. Och det är väl kul att min morfar tränar mer än mig! På måndagar har han dans med mormor , på tisdagar har han gympa, på onsdagar har han curling, på fredagar har han vatten gympa och på söndagar har han match i curling :ooooooo EHM HEJ ATLETISK PENISIONÄR(stavning?)
Haha lite skämigt för mig nästan!

Ja och nu har jag suttit här med mor och far och morföräldrarna ett bra tag eller ja de äldre har ju då gått och lagt sig. Tror jag också ska ta och göra det. Blir ju upp tidigt imorgon med eftersom vi ska in till stan och shoppa lite, haha. Sedan bär det av till Åled där resten av släkten väntar och det blir påskfirande för fulla muggar. Ser verkligen fram emot det!
Jag skriver nog imorgon lär ju inte ha så mycket bättre för mig i bilen tillbaka till Varberg imorgon kväll, haha.

Tell me how I'm supposed to breathe with no air


PUSEN MED ET S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar