11.4.09

vinnare och sångstund

Tidigt uppvaknande även idag, fast lite senare än tänkt haha men det funka ju ändå. Efter frukosten och efter att jag fixat i ordning mig lite snabbt bar det av till stan med mor och far. Parkerade en bit från torget och gick sedan ner till det "lilla" torget. Åh jag älska doften av blommor, alla människor som springer runt och är små stressade medan jag själv står där i mitten och är helt lugn. Vi gick i alla fall på troget ett tag och införskaffade en blomma och garn till en tröja som mamma ska laga. Efter torget satte vi sikte på "skogatan" som jag kallar den. 4 affärer på rad och en mitt emot. Började med din sko, hittade likadana skor som min Rebecca har, älskar dom hihi. Hittade även jätte fina klackskor och slip-in skor. La undan "Rebecca-skorna" och slip-in skorna och fortsatte sedan till nästa sko affär. MBS blev det dags för då som hade massor av kända sko märken. Hittade där ett par JÄTTEJÄTTEJÄTTE fina Fred Perry skor som liknade "Rebecca-skorna" men med då av märket Fred Perry. Provade dom och dom satt som perfekt. Men mamma var lite tveksam på priset så vi fortsatte till nästa affär som då var SCORETT. Hittade inget speciellt där så vi fortsatte till nilson. Hittade ett par jätte fina converse med låg sula, som för övrigt är som de här "Rebecca-Skorna" ser ut. Men tyvär fanns inte dessa i min storlek och vi gick då vidare till någon annan sko affär som jag inte kommer ihåg namnet på. Där hade de ingenting så vid gick ut för att ha rådslagning om hur vi skulle göra med skorna. Eftersom Fred Perry skorna var ganska dyra så var mamma och pappa tveksama på dessa. Men efter lite tjat och efter att jag lovat att betala en tredjedel så gick de med på de. Vi köpte då slip-in skorna på din sko och Fred Perry skorna på MBS. Efter det började det bli lite bråttom eftersom vi hade lovat att vara hemma till halv ett. Vi skynda iväg till ICA och köpte lite fika till mig som jag skulle ha med till kusinerna och fortsatte sedan mot bilen. På vägen till bilen så hitta jag två jätte fina gamla monark moppar. Kanske ingen som vet vad det är men kolla bilden bredvid så ser ni. Ja i alla fall så hitta vi två stycken sådan som det stod var till salu för 4000 respektive 6000 kronor. Funderar på att kanske köpa en sådan haha, lacka om den och sedan komma på en sån till skolan, ofta inte ballt? HAHA!

Väl hemma hos mormor och morfar igen var det våffeldags. Åt bara en eftersom jag inte var hungrig och efter det började jag fixa mig. Efter allt det så satte vi oss i bilen och åkte mot Åled.
Efter en stunds åktur och en lång pratstund med saknade Niclas så kom vi fram. Var fikatime därr och vi satt ute i solen och prata och hade det mysigt. Gick sedan iväg till lekparken med Pernilla och hennes pojke och satt där ett tag. Gick sedan tillbaka och hade äggrullning. Efter att nästan alla hoppat av för att det tog för lång tid så avsluta vi spelet jag Markus och Daniel och tog de pengar vi hade. Efter att vi alla suttit och datanördat oss och pratat var det matdags. Jag och Basse försökt hänga med i snapsvisorna men gick inge vidare haha! Satt där och drog blondin skämt och satt och skratta. Vi gick sedan ut igen och satt i lekparken eller de andra satt och jag fota som en galning. JAG MÅSTE HA EN SYSTEM KAMERA!!!!
Vi gick sedan tillbaka och de andra satt och prata men jag var trött och på dåligt humör, vet inte varför men men. Vart sedan sångstund som vanligt i gustafssons släktet. Pappa med gitarr och vi andra med våran sång så stämde vi in i sång och sjöng och sjöng och sjöng och kul var det!
Jag började där emot att tröttna efter ett tag och gick tillbaka till min dator, hehe osocial fan jag är menmen! Hellre det än att förstöra andras humör.
Var inte kvar lång stund sen eftersom jag bara var nära på att somna haha. Så nu sitter jag här i bilen med mamma och pappa och lyssnar på Melissa Horn som för övrigt är min nya kärlek haha! Blir bara hem och sova nu sen imorgon har jag lovat mamma att gå med till kyrkan men det är bara mysigt så gärna för mig.
Ja men livet lever, orkar inte deppa fan!
PEACE FOLKET. hehe.
Fråga inte vad jag gör på bilden för det vet jag inte heh

PUSEN MED ET S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar