1.11.09

1 November

inne på ny månad nu
2 månader kvar på det här året
och vart tog det vägen?
vart tog den här månaden vägen?
vart tog höstlovet vägen?
nej usch ingen lust att gå till skolan
vet inte vad det är med mig riktigt
har liksom ingen lust till något alls
och jag som ska vara barnvakt imorgon
hoppas jag mår bättre då annars tycker jag synd om lillpojken
men dagen idag, vaknade vid 8 först
vände mig om och då stod affe och stirra på mig
det var som att han ville ha sällskap
antingen på golvet eller att han skulle få lägga sig bredvid mig
men nej inte riktigt, en häst var inte precis vad jag ville ha
inte bredvid mig klockan 8 på morgonen
han la sig i alla fall ner och somna och jag med
vakna till vid 9 igen när han skulle bli hämtad
men somna om igen och vaknade vid 1 istället
blev hem skjutsad vid 2 tiden och jag satte mig vid datorn
har suttit med den i knäet hela dagen nästan
spelat gitarr ett tag också och duschat och bastat
jimmy kom vid 8 och vi kolla på tv och bara tog det lugnt
han gick sedan vid 10 och jag borstade tänderna och fixa mig för sängen
är ju faktiskt skola imorgon, tyvärr
men känns okej ändå, även om veckan blir jobbig utan Jonna
hade namnsdag igår förresten, ifall någon undrade

nä fy nu är det så att jag blir arg på mig själv nästan,
varför ska jag vara på sånt här humör?
varför ska jag vara så orolig för?
varför ska jag bara jämföra allt men olika saker?
önskar bara att allt var exakt som förut, bara helt underbart
slippa alla tankar som kommer upp hela tiden
men men det blir väl bättre...
eller ja jag vet att det blir bättre det är ingen tvekan
The pain sets in and I don't cry
I only feel gravity and I wonder why

jaja
glad att jag har min Jimmy som gör allt bättre
utan dig skulle det inte funka


godnatt

/j to the o to the hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar