5.11.09

5 Oktober

JAG ÖVERLEVDE VACCINET!
Dagens nyhet för min del, och en till sak men det tar vi snart haha! Dagen började med att jag vaknade, helt otroligt va, nej men vaknade och satte mig och åt frukost med mamma. Klädde sedan på mig och satte upp håret innan jag och mamma cyklade iväg till Barn- och Ungdomskliniken. Började med pricktest för er som inte vet vad det är så är det när man lägger lite vätska(som i mitt fall var lite av vaccinet) på huden och sedan har en grej som man sticker in i armen så att vätskan kommer in i huden. Om jag hade reagerat på vaccinet då så hade jag inte kunnat ta vaccinet men i mitt fall så reagerade jag inte så jag fick ta sprutan, men uppdelad. Började med 0.05 mg i ena armen och fick sedan vänta en halv timme så att jag inte skulle få några symtom. Men fick inga symtom då heller så fick ta nästa dos som var på 0.45 mg och kändes lite mer. Efter den var det 1 timmes väntetid men inga symtom denna gång heller. Första dosen klar alltså och nästa dos blir om 3 veckor. Så vid 11-tiden cyklade jag till skolan. Gick till bilden men nästan alla hade slutat förutom Josefin, Johanna och Paria så prata med dem ett tag. Skulle sedan gå in i skolan men hittade min Jimboo så gick med honom och de andra grabbarna till lekparken, satt där ett tag innan vi gick in och gick till kemin, projekt dags. Jag och Sebastian bestämde oss för att jobba tillsammans, uppsatts om eld, redovisning och MVG here we come, hoppas jag! Hittade lite att skriva om så får väl se hur det blir. Tvinga sedan han att hänga med mig till matsalen men han drog när vi kom dit och jag satte mig med Josefin och Johanna. Ingen god mat så blev inte mycket ätande, vi gick istället till ICA och jag köpte cola. Jag som ville ha choklad också saknade 5 kronor så jag gick runt och leta efter det och hittade en Anton Multala som skulle panta flaskor. Så avtalet blev att om jag panta alla flaskor skulle jag få alla kronor som blev över t.ex. om det blev 45 skulle jag få 5 kronor och så var det. Jag fick mina 5 kronor och hade då råd med min efterlängtade choklad.
Jag, Josefin och Johanna gick sedan tillbaka till skolan och satte oss i ljushallen och Sebastian och David gjorde oss sällskap. Blev filmsnack, tv seriesnack och mycket annat snack eftersom att alla prata i mun på varandra. Vid kvart över 1 var det dags för första samlingen inför lucia blev en hel del annat gjort också. Oscar, Jesper och Ahmed ägnade sig åt ja jag vet inte, de satt på datastolar och rullar runt och spela "fotboll" med en hatt. Kul att se, lägger nog upp en film sen. När läraren kom prata vi om vilka lärare vi skulle ha och lite annat, längtar lite efter att få börja träna inför det! Packet hoppas jag för min del haha och sedan blir de tnog att sjunga tillsammans med Erica, Josefin och Emilia. Efter luciasamlingen så satte jag och Erica oss att prata om massor, riktigt trevligt men p.g.a. att jag satt och prata med henne lyckades jag komma för sent till min första profil lektion. Efter att ha letat efter rätt klassrum så hitta jag till slut rätt. Gick igenom vad vi skulle lära oss och vad vi skulle göra. Låter kul ändå, skriva skriva skriva. Vet redan vad jag vill skriva om och vad jag ska skriva, men det börjar vi med nästa vecka. Slutade halv 3 men hade ingen ork alls till att cykla hem så satte mig i ljushallen med Ahmed och Anton och Rasmus som var på "besök". Satt där och prata och massa till klockan 3. Gick sedan ut till cykeln och fick "honka"(stavning?) på Rasmus och Ahmed hem, skönt att slippa trampa. Men p.g.a. all snö så såg men ju ingenting framåt lite jobbigt. Kom hem och värmde mina älskade vetekuddar och hamn sedan framför tv:n med datorn. Har suttit här och skrivit i en halv timme nu och det blev mycket längre än vad jag trott haha skulle bara skriva om skoldagen men blev mycket detaljer haha. Nu kom mamma hem och hon ska skjutsa iväg mig till Amanda, sitter sedan där och pluggar spanska och äter innan hon skjutsar mig till Skiljebo och dags för barnvakt. Får se om jag och Jimmy äter på pizzan sen eller om vi åker hem, tror jag skulle vara med honom, eller så var det bara önsketänkande haha! Nej nu ska stänga av datorn och dra, skriver senare!


/j to the o to the hanna



bild från 1 februari
känns som flera år sen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar