28.11.09

Fredag 27 November

Datumet över rubriken står som att det skulle vara lördag eftersom jag skriver om fredagen den 27e idag, lördag 28e.
Så blir väl inte jätte detaljerat nu eftersom att minnet inte är det bästa men vet ju i alla fall att jag gick till skolan på morgonen och hade fysik första lektionen. Mycket snack om radioaktivitet och massor av sådant förstår väl liiiiiiiiiiiiite men inte mycket. 9.20 var det spårtid och jag hade bestämt mig för att plugga spanska. För er som inte vet är spårtid då man får jobba med valfritt ämne för att t.ex. jobba ifatt. Kommer till klassrummet och får veta att vi får göra våra arbeten i en halv timme sedan ska vi "mysa". När "mystiden" kom var jag ännu inte klar, så medan alla sitter äter pepparkakor och äter julmust sitter jag och råpluggar spanska. Panikartat trycker jag i mig en pepparkaka lite då och då för att vila mellan alla spanska ord och meningar. När det sedan var dags för spanska hade jag gjort mycket mer i häftet jämfört med många andra. Kände mig riktigt duktig när jag kunde svara på massor av saker hon fråga och när jag dessutom märkte att jag hade kunnat mycket mer i häftet utan att skriva ner allt i google translate.Efter spanska sprang alla på lunch men jag hade en lektion kvar innan jag hade lunch. Sprang upp till matten och hade toppen humör eftersom jag visste att till lunch skulle vi få klyftpotatis, biff(äckligt) men bästa av allt, TSATSIKI. Sprang iväg till matsalen efter matten och till min förskräckelse upptäcker jag att tsatsikin är SLUT och minimalt lite potatis kvar. Jag får ett utbrott och säger medvetet högt och tydligt DET ÄR MATTANTERNAS FEL OM JAG FÅR ANOREXIA och sedan vänder jag och går. Jimmy följer då efter och han säger att om inte jag äter, äter inte han heller. Jag går motvilligt tillbaka in i matsalen och ser till så han tar mat men jag fortsätter strejka. Han äter inte mycket innan vi sedan bestämmer oss för att gå. Jag med mitt urusla humör sätter mig och dunkar musik i hörlurarna tills musiken började. Samlade lite krafter och lite humör och gjorde lite på musiken. Men tydligen så var det väldigt tydligt att jag inte var på riktigt bra humör på hela dagen, minst 9 stycken som frågat om jag mår bra eller varför jag inte är så glad som jag brukar. Herregud, har jag inte ett leende på läpparna 24 timmar om dygnet så mår jag tydligen dåligt? Jaja det är ju trevligt att folk bryr sig och det värmer.
Efter musiken cyklade jag och Jimmy hem till mig för att laga mat, skinka och pasta. Efter maten la vi oss och kolla på tv och kolla på lite om Gambia. Båda är vi otåliga till att åka iväg.
Vid halv 5 fick Jimmy cykla hem och jag och pappa åkte och hämta upp Jonna och sedan till friskis, DANSPASS!!! Underbart kul energinivån var på 260 men, ledaren Annas arm svullnade upp och pulserade konstigt och i slutet av passet var hela hennes hand blå. Kunde jag tänka på något annat under den kvällen? Nej! Hoppas det löste sig.
Efter passet åkte jag pappa och Jonna förbi Grekiska Kolgrillen för att köpa mat och sedan skjutsa vi hem Jonna och sedan hem. Jimmy kom och åt tillsammans med mig, mamma och pappa. Vid halv 9 tiden kom Jimmys pappa och hämta upp mig och Jimmy och nästa destination var SF Bio, Luftslottet Som Sprängdes. Hur mycket folk som helst men grym film!!! Träffa Ida och Sebbe också trevliga människor det där! Mamma hämta upp oss efter filmen och det bar av hemåt och bums i säng, nästan! Jag somnade nästan direkt i alla fall, det brukar bli så när jag har Jimmys armar runt mig.
Han är bäst, ingen är som han och ingen kan jämföra sig med han.
Han är en klass för sig, världsklass

/j to the o to the hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar