3.11.09

3 Oktober

music make me lose control
nej absolut inte, med musik i öronen får jag kontroll!

Idag var det skola som vanligt men började halv 11, mycket underbart. Jimmy ringde och väckte mig runt 8 tiden och sa att han var utanför, tokig är han men underbart att somna om bredvid min pojke. Gick upp igen vid kvart i 9, åt en macka och satte på mig kläder. Sminka mig lite och satte upp håret, ready to go! Det var en kvart kvar tills vi börja aldrig varit så snabb haha men duktigt av mig och Jimmy att vi faktiskt kom i tid. Hade engelska första lektionen, översatt texten och sånt med Madeleine. Efter engelskan var det lunch, pannbiffar, blääääää! Kan inte äta något med biff, skada från Brandthovda, sitter liksom psykiskt... Att få allergisk reaktion så många gånger pga att de blandat fel med biffarna har fått mig att helt hata allt vad det gäller biffar. Så ett glas vatten blev min lunch, riktigt dumt. Cyklade snabbt hem och hämtade spanska böckerna som jag glömt och hämtade även pengar. Cyklade tillbaka till skolan men tog en sväng förbi ICA och köpte yoghurt. Hade kemi sen, jobbade med Anton och Sebastian. Ett geni och två pajasar... kan ju inte sluta bra och det gjorde det inte. Alla blev klara och vi fattade nada. Men lyckades få ihop en sammanfattning av vad vi gjort och vad som hänt i alla fall så vi fick sluta. Efter det var det dags för spanska och vi skulle jobba med våran pjäs. Riktigt bra blir den, hoppas Tove kommer ihåg att skriva ihop pappret. Det ska rättas imorgon och sedan plugga plugga plugga på fredag ska vi spela upp det... får se hur det går! När spanskan var slut var det dags för svenska. Ska skriva en insändare och jag var taggad till tusen, skriva skriva skriva. Men nej nej då har Svettis bestämt att bara hans klass ska få ha datorerna i biblioteket och jag kan istället inte gör något alls. Tror det rök ur mina öron under den stunden så arg som jag var... satt och lyssna på musik resten av lektionen och fick sedan sluta. Vad gjorde jag efter det? Jo jag satte mig i en trappa och spela mobil spel... emo jo det kan man verkligen säga! Helt ensam med min mobil i handen haha vilken syn, men så blir det utan Jonna i skolan. 10 minuter innan matten bestämde jag mig för att göra läxan, börja göra läxa 4 som jag missat och när jag nästan var klar fick jag veta att man inte behövde göra läxorna innan läxa 6 om man missat någon. *Rök ur öronen* Matten började och vi skulle göra något papper om tal uppfattning. Tror att jag bara kryssa lite för jag inte orkade lägga ner tid å det där. Var verkligen död, huvudvärk kände mig febrig och nej blä. Efter matten stanna jag kvar en stund med Ahmed och Torris för att vänta på Emma. När hon kom satte vi oss och prata och cyklade sedan till mig. Satte oss vid köksbordet och fortsatte prata och flytta sedan in till vardagsrummet för att titta på tv. Vi kom sedan på att vi var väldigt hungriga så vi värmde soppa och åt den. Vid 7 tiden skjutsade pappa och mamma oss till Skiljebo. Därifrån cykla vi till kyrkan där det skulle vara en "äventyrare" vid namn Tony Berglund som tydligen var väldigt känd men ingen visste vem det var. Men när han väl börja prata var han GRYM så mycket intressant att berätta om och så inspirerande och ja riktigt bra var han. Duktig på att fota med haha. Efter att han pratat tog jag min cykel och cyklade hemåt. Har precis kollat klart på Desperate Housewifes och druckit en kopp kaffe latte. Ska ta och för flytta mig in till min säng tror jag. Tänk att få sova och sova så länge man vill.... Lär inte hände på ett bra tag för min del. Imorgon blir det skola som vanligt och sedan att umgås med min Jimmy. Mys mys, som alltid med honom!

/j to the o to the hanna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar