18.11.09

18 November

Gitarrist och städerska, framtiden är närmare än man tror, eller?
Vem sätter igång och stor städar rummet en onsdag kväll? Jo, Johanna men fint blev det och mycket trevligare.
Dagen då, ja hur har den varit, jag tror den har varit bra, eller ja det har den men börjar märka själv nu att det är verkligen så, jag har liksom börjat leva i min lilla värld och släpper bara in några få för att inte förstöra världen. Började dagen med syslöjd, alla verkar hata det men jag älskar det. Jag kan liksom få göra något jag tycker om och som jag vet att jag ändå kan. Började i alla fall på en midjekjol. En svart med dragkedjor på båda sidorna, tror den blir ganska snygg, finns inget mönster eller så, så nu får jag göra lite som jag vill, wiho! Spanskan efter syslöjden bestod endast av att lyssna på Jonnas och Delals redovisning men nej nej. Vi har ett häfte vi ska göra och jag tänkte, jag kan ju göra det här hemma. Men nej då kommer hon och säger att jag ska sluta sitta och hångla upp Jimmy och istället jobba och massa, herregud undra hur hon hånglar när ja ghade mitt huvud minst 50 cm från Jimmys ansikte... Gjorde i alla fall lite i häftet, var saker från 7 an och 8 an och hon tror jag kan det eller? Lärde mig ju ingenting i 8 an och 7 an kommer jag ihåg minimalt lite från. När matsalen öppna gick vi dit och åt. Storätarn här då, jämfört med annars åt minst 3 gånger så mycket idag än i vanliga fall och jag var ändå hungrig, frisk vet jag ju inte om jag är. Idrott efter lunchen, fotboll var det. Gick mycket bättre idag, 6-2 och jag gjorde två mål hihi stolt det är en skolgrej... I alla fall efter idrotten var det engelska som man egentligen inte behövde göra där men vi 4 som brukar sitta där själv satt där med Mona och gjorde vårat, känner att jag lär mig ganska mycket nu faktiskt när vi är så få, synd att vi inte alltid kommer vara det. Sista lektionen var hemråd och det tog längre tid än vanligt, vilka diskussioner vi har i våran klass, varför tjejer får vara tomtar bland annat. Cyklade hem till mig efter skolan tillsammans med Jimmy la oss och kolla på tv och bara tog det lugnt. Han åkte sedan och träffa Anton och jag sov ett tag innan pappa skjutsa mig till gitarr lektionen, börjar gå mycket bättre nu, kan liksom det hela nästan haha. Stanna kvar en stund efter eftersom pappa inte kom direkt. Satt och prata med Eva om lite smått. Åkte sedan hem och laga mat åt mig och far och när jag ätit upp maten satte jag som sagt igång och städa. Rensa garderoben, dammsög, rensa skrivbordet, rensa fåtöljen, rensa sängbordet massor hade jag att göra men han klart till 9 för då var det ju Greys. När Greys var slut börja jag kolla på resor till Egypten igen, slutade med att jag och pappa kolla på resor till Gambia, så någonstans i Egypten hamnar vi nog. Jag hoppas verkligen Jimmy får åka med, skulle kunna ge ganska mycket bara för att få med han. Men nu ska jag stänga av datorn och kolla på CSI, redan sett avsnittet som visas men älskar CSI så it doesn't matter.
Skriver väl imorgon I guess.
/j to the o to the hanna

jonna on the pic
från sommaren,
ge mig värme nuuuuuuuuuu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar