4.11.09

4 Oktober

JAG KOM I TID TILL SKOLAN!
Haha, över lycklig... Hade syslöjd och jag var där innan vi hade börjat, första gången den här terminen. Satte mig i alla fall och nålade fast mina fickor på tröjan och sydde sedan fast dem. Inte jätte snyggt men ser bra ut om man inte tittar noga, haha! Sydde sedan dit små tygbitar högst upp vid blixtlåset för att den inte skulle skava. Så nu är min tröja klar och jag får ta hem den nästa vecka, kommer nog upp en bild då. Efter syslöjden så skulle alla och kolla på basket dm som var på våran skola idag. Gick dit med Linnéa, Elin och Paria men slutade med att jag hamna mellan Oscar och Emilia. Vid 20 över 10 var det dags för spanska för min del och på väg från gymnastik salen fick jag veta att alla våra andra lektioner var inställda så spanskan var min sista lektion. Jag som trodde att jag bara skulle hämta mitt papper och sedan kunna gå blev över lycklig, men så var det inte. Gick till spanskan och Rosa rättade vårat papper i Toves bok och sedan fick vi ändra det Tove hade börja skrivit på datorn och där efter skriva klart allt. Vi lyckades i alla fall blir klara och få det ut skrivet så bara att plugga på och sedan spela upp på fredag. När spanskan var slut hade jag som sagt slutat men gick ändå till matsalen och åt eftersom att jag sagt att jag skulle det. Potatismos och falukorv, ingen favorit men det funkade. Alla de andra tjejerna skulle och kolla på basketen igen och jag orkade verkligen inte cykla hem så jag hängde med. Men att se det där fick mig att tänka på handbollen så mycket. Allas vinnarglöd, alla som kämpar, alla som ger upp, alla skrik, bollen som studsar, fötterna som nuddar gymnastik golvet, andetagen, svetten, allt. Visst handboll är inte samma sak som basket men känslan... Helt hypnotiserad, saknar det verkligen alla i laget åh allt! Men men dra på smilbanden. Satt kvar i skolan och titta på basketen till klockan 1 och sedan tog jag min cykel och cyklade hem. Satte mig med datorn i knäet och började skriva på hemprovet. Sista frågorna var det som gällde och det gick rätt bra. Skrev bara lite och tog sedan med mig datorn till Jimmy och fortsatte där. Vi satt där som två datanördar med varsin dator och skrev på våra prov. Imorgon ska det in, bara till att hålla tummarna. La oss sedan i sängen och tittade på tv men jag, som vanligt, somnade... men bara halvt var liksom i sömnläge men ändå inte mår inte riktigt bra. Fyfan säger bara en sak, killar var glada att ni är killar. Jaja måste säga en till sak, Jimmy är bäst på massage haha, nej men seriöst helt jävla otrolig. Tror han gått massör kurs inte inte berättat det för mig, haha! Mamma kom och hämtade mig vid halv 7 och åkte hem och åt. Gick igenom mina omdömen med mamma och pappa också, är faktiskt nöjd. Speciellt över matten bäst resultat på provet i klassen. Efter maten satte jag mig vid tvn och titta på scrubs och fin slipa på hemprovet. Efter scrubs var det greys anatomy och det var då jag började skriva det här inlägget. Men kunde bara skriva i pauserna och efter greys så skulle mamma gå igenom provet så ja nu 2 timmar senare har jag skrivit klart. Lyckat jag vet! Nu ska jag ta och lägga ner datorn och sova. Börjar åtta imorgon blir en lektion och sedan upp till barnkliniken och göra pricktest och det avgör om jag får ta vaccinet eller inte.. upp till bevis. Skriver imorgon då vet ni svaret!

Jonna ta och kom hem nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.

/j to the o to the hanna


bild från i somras
fint ansiktsuttryck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar