1.8.09

den är giftig å den smittar ner dig

skulle sova, somnade nästan
men börja läsa min bok
och så var jag vaken igen
hatar den, fast älskar den
den får mig att må dåligt
men den är så bra
blev verkligen depp
eller inte depp men nere
liksom inte orkar mer känslan
men jag vet att jag orkar
bara lite peppning,
lite bra musik,
en ny dag och jag är som ny igen
men nu, just nu
nej då är det svårt.
jag vill hem ,
nu vill jag hem
på en gång.
till tryggheten.
kul att jag får tårar i ögonen.
jag hatar det här.
samma sak förra gången vi var här.
jag kommer hit med lite förhoppningar
för att i alla fall göra mammas och pappas resa bra
men slutar alltid med att jag tvingar hem dom
och alltid samma anledning,
tankarna
jag vet egentligen inte riktigt på vad
men allt, allt bara kaosar.
hemma är jag trygg jag kan tänka klart
och liksom ordna allt
men här...
det går bara inte det är som ett stopp
känns som att jag förstör för mamma och pappa
och jag får så dåligt samvete
de två är de människor jag vill verkligen få nöjda,
vill att det ska ha det bra.
tänkte på det innan idag.
hur blir det när jag blir äldre?
när min mamma är som min mormor är för min mamma nu.
att hon är gammal och jag är den vuxna?
och samma med pappa.
eller att de båda blir senila och inte minns mig.
eller att de händer de något.
oavsett vad som händer ska jag alltid ställa upp för dem
så som de alltid gjort för mig i alla år.
de finns alltid där, alltid.
och jag är så glad att jag har min jimmy
han som ger mig den trygghet jag behöver.
han vet vem jag är vad som behövs och hur jag är.
bara de små orden han säger eller skriver som får mig att stå stolt igen.
han som alltid får mig att kämpa oavsett vad det än gäller.
för jag vet att han tror på mig och då gör jag det med.
jag vet att jag är stark.
jag vet att jag klarar mig till nästa dag.
jag vet att nästa dag kommer bli till något bättre
trött på skiten
att behöva känna som jag gör
att behöva tänka på det som hänt
det var ju jag som skrev att de som hänt har hänt
och inte går att göra något åt.
då ska jag stå fast vid det.
för oavsett så står jag stadigt när allt annat faller
hoppas jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar