13.4.10

Tisdag 21.36

Det var ett tag sen nu...
Känns helt sjukt att jag ligger här i mina säng nu efter en vecka i 30 graders värme och strålande sol. Det jobbigaste är att jag har velat sätta mig på flyget och flyga tillbaka ända sen vi klev av. Visst visst mycket skönt att vara hemma men nej, där borta, helt underbart!
Människorna, vädret, solen, poolen, hotellet, havet, korallerna, fiskarna ALLTIHOP!!!
Har simmat i havet och snorklat massor och HITTAT NEMO och sett en hel del jätte många andra fiskar också.
Jimmy har fått hålla hårt i mig efter alla bud om kameler haha... En "regel" de har i Egypten är att de inte får ljuga men det är helt okej att luras och det har vi märkt. Men ändå på ett mycket vänligt sätt. Alla är såna skojare och så dunder trevliga mot en.
Vi började förra tisdagen med att komma till Arlanda där pappa upptäckte att hans pass hade gått ut... som tur var var vi väldigt tidiga och han lyckades fixa ett provisoriskt pass under resan så han fick åka med. Såg framför mig hur vi åkte hem igen men icke!
Har så mycket jag vill skriva och berätta och vet ju inte vart vi ska börja. Har dessutom över 900 bilder att kolla på och fixa till så ja det tar ett tag. Och sen måste jag väl först hitta och samla ihop mig själv. Just nu känns det overkligt att jag ens varit där men kollar jag ner på huden visar den tvärtemot.
Lite jobbigt däremot att min mage blivit ungefär SVART och resten är väl ljusbrunt och vem PIP ska kolla på min mage i 10 graders kyla? Får väl börja med magtröja...

En rolig grej är att för Egyptierna är att röka vattenpipa typ som att ta en kaffe så vart vi än har gått så på ALLA fik har det funnits vattenpipa. Så nu har jag t.o.m fått min pappa att prova haha. Nej nu ska jag packa upp lite och sedan gå och lägga mig eftersom det är skola imorgon. Tyvärr... men jag ska väl uppdatera lite bättre nu när jag är hemma!
Torka tårarna som pressar innanför ögonen (skämmigt nog) och se tillbaka på den bästa resa jag någonsin gjort under mitt liv och en resa som helt klart är ett minne för livet!


Jimmy Mikael Grandin, den bästa människan som någonsin kommer stå på denna jord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar