30.4.10

Fredag 18.01

Operation Johannas finger...
Halv 11 var jag hos doktorn, kvart i elva var vi skickade till akuten. 11 undersökte de fingret och sedan skulle jag bara vänta en stund innan det var min tur att träffa en riktigt läkare. Klockan 2 kommer de en "tant" och hämtar oss i väntrummet och för in oss i ett nytt rum (som stank rutten vattenmelon) där vi åter igen fick vänta. Sen kom Läkare Gunnar. Det tog inte lång tid innan han kunde konstatera att den enda utvägen var att skära upp fingret och sedan får ut infektionen. Därför var jag tvungen att få en bedövnings spruta. Sedan skulle det väntas igen. När han kom tillbaka hade jag fortfarande känsel över min böld så fick en till spruta. Återigen vänta och när han sedan kom tillbaka igen var fortfarande känseln kvar så TRE bedövningssprutor krävdes för att jag inte skulle kunna känna något. Sen var det dags för själva "ingreppet". Han skar upp fingret och tog ur det infekterad och jag som inte kände någonting satt där lugnt och titta på när han skar, psyko brud... Jag fick sedan fingret omlagt av en sköterska och vid HALV 4 var jag klar på akuten och fick äntligen åka hem. Då hade jag däremot inte ätit något sedan frukosten klockan 7 imorse så akut fart till donken för att få i mig mat innan jag kunde börja knarka verktabletter.
Nu har jag sovit i en timme och har fortfarande grymt ont. Jag måste dessutom ha handen i högläge HELA TIDEN. Två sekunder med handen ner räcker för att den ska börja spränga... Och mitt långfinger då som är skadat står då stolt upp och ja ni kan ju tänka er synen ett inlindatt långfinger med handen högt upp...

Ska försöka fixa mig med en hand och sedan äta med familjen. Sedan drar jag nog ut och träffar Josefin och Johanna. Blir en lugn kväll eftersom sömnen inte varit den bästa och mår ju inte toppen bra efter dagens äventyr. Men får se hur kvällen slutar.
Vi hörs väl!

1 kommentar: