28.2.09

Snackepåse och slaveri. Spänd arm med små utbrott.

Blev två meningar den första för om hur gårdagen var och den andra för idag!
Orkade inte skriva igår kväll eftersom att jag fick ett av mina dagliga sammanbrott.

Gårdagen;
Jag och mamsen åkte som sagt till hudkliniken som bestämt på morgonen och den tanten kunde snacka hon. Herregud skavsår i öronen! Somnade till efter en halv timme, och efter det var det kört! Hade ju inte precis tankarna på krämer och salvor så där satt jag stirrandes på henne men hörde inte ett ord av vad hon sa! Smart det när hon sedan ställer frågor fick hitta på något tvekande svar så hon berättade om och så höll det på. Efter en timme var vi äntligen klara hos tanten, BEFRIELSE!
Åkte hem fika lite snabbt och fixa i ordning mig sen bar det av till frissan. Älskar att sitta där bli ompysslad och bara ta det lugnt. Blev inte mycket klippt, bara det som var slitet så sammanfattning av mitt hår just nu- silkeslent!
När vi sedan var klara hos frisören åkte vi ner till stan och gick runt. Hittade en finfin jacka på sisters som jag ville köpa men icke mamma... det är såna stunde rman vill byta mamma, men nej jag älskar min mamma! Gick runt lite och titta och satte oss sedan och åt på Vivaldi, som vanligt!
Hade det trevligt där innan vi skyndade till bilen. Efter våran korta lilla runda blev det i alla fall 2 bas-linnen och en randig tröja för min del, nöjd är jag! Vi åkte förbi Öbergs på vägen hem för att kolla tapet till mitt rum, blir nog inte en stor sandstrand som jag pratat om utan en sten strand kanske... får se!
Mamma släppte av mig vid robin på vägen hem. Den åsnan raderade mitt tetris rekord så jag ar ju inte på topp humör!! Vandra i alla fall hemåt efter ett tag och hann knappt hem innan det var dags att åka till slaveri arbetet. Jag och Josefin hade bestämt oss för att inte kolla på mobilerna under matchen eftersom att det inte slutade så bra förra gången, haha! Vi var riktigt duktiga sprang in oftare än vi behövde till och med haha!
Jag och mamma avslutade sedan dagen med en kopp te och mys vid tv;n as usally!

Idag;
Vaknade till Howie Day - Collide som alla andra morgonar. Snozade i 45 minuter, haha! Drog mig sedan ur sängen och satte mig och åt frukost i min ensamhet, eller inte helt ensam, aldrig utan min kära dator! Började sedan fixa mig ochnär jag sedan var klar begav jag mig till bussen, står på gatan och ser bussen åka, JIPPIE! Men gjorde mig faktiskt ingenting för solen sken och det stekt i annisktet så jag njött i solen tills nästa buss kom.
Väl nere på stan träffa jag Becczan vi gick och möte sakande John och Adam ett tag stod och pratade om massor! Jag och Rebecca fortsatte sedan till Vero Moda och tittade på jackan jag tittade på igår. Satt hur bra som helst men jag hade inge pengar med mig och jag fick inte hänga undan den igen! Vad gör man då? Jo man gömmer jackan bland andra jackor och går sedan "diskret" ur butiken, haha! Skyndade sedan till UM där jag skulle ta min första spruta mot livmoderhals cancer. Ajajajaj, säger jag bara! Spände i hela armen och kändes jätte konstigt annars gick det väldigt snabbt och jag och Rebecca vandrade till donken. Köpte oss en varsin glass och smaskade i oss. Fortsatte sedan gå på stan ett tag tills jag satte mig på bussen ut till Skultuna. Gick till Whilliam och satt och prata med han hur länge som helst. Du får mig verkligen glad och får mig att orka med det där lilla sista till toppen. Utan dig hade jag snubblat bakåt på mållinjen varje gång och aldrig nått de jag ville. Utan dig skulle jag inte klara mig!
Jag tog bussen från landet vid 7 tiden och bytte sedan buss inne i stan och lyckades på så viss komma hem, smart där! Jag och mamma satt och prata ett tag och åt sedan kvällsmat. Jag som var lite smått frustrerade bestämde mig för att gå till konsum en sväng och köpa godis och sen förbi gården. Fastnade så klart på gården som vanligt och pratade med Mattias ett tag. Efter att suttit på ruttna gården ett tag hängde jag med Robban till han istället. Jag som var smått frustrerad fortfarande gjorde ju inte humöret bättre för någon av oss och vi börja ju såklart tjaffsa som vanligt. Menmen du är dum i huvudet men ändå så jävla bra gubben min.
Vid halv 12 tiden tog jag och vandrade hem på öde Bjurhovda/Brandthovda, lite små läskigt på kvällen men de tär sånt man får ta. Väl hemma borsta jag tänderna och tog bort sminket och nu ligger jag hänger i sängen med datorn i knät en fanta exotic i handen och stronger tabletter bredvid, smaskens! Blir nog inte uppe så länge till idag är jätte trött så ska börja runda av det här långe inlägget nu.

Blev mycket text men kanske värt att läsa? Vem vet!
Skriver imorgon,

PUSEN MED ET S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar