22.2.10

Måndag 19.44

Anonym sa...

Kan du skriva på din blogg eller svara i kommentaren hur man sätter dit en signatur på sin blogg? Det uppskattas. Kram.

Det är lite svårt att bara förklara med ord så har gjort med bilder för att göra det lättare. Tyvärr vet jag bara hur man gör med blogspot men tror att det fungerar ungefär likadant på andra bloggar.

Om du klickar på min signatur kommer du till denna hemsida.
Klicka då på det jag ringat in.






Då kommer det upp olika alternativ om hur du kan skriva din signatur, välj då den översta som jag ringat in.






Då kommer denna sida upp och där skriver du in det du vill att det ska stå som signatur och tryck sedan "next step"




Då kommer du se det är och där kan du då välja vilken typ av signatur du vill har alltså hur du vill att den ska se ut. Sedan scrollar du ner och trycker på "next step"





Sedan kan du välja vilken storlek du har och när du gjort det scrollar du ner och klickar på "next step"
Då kommer det upp en sida där du kan välja bakgrundsfärg och färg på texten (fick tyvärr inte med en bild på det) när du gjort det klickar du på "next step"



Då kan då välja om du vill att texten ska luta eller inte och om den ska luta hur mycket i såna fall. Sedan trycker du på"next step"






Sedan kommer den här sidan upp och på den här bilden har jag glömt ringa in vart du ska klicka men klicka på "Want to use this signature?" alltså den längst ner


Då klickar du på det jag ringat in




Då kommer detta upp och du klickar igen på det jag ringat in






Scrolla då ner på den sida du kommit till och du hittar på den här rutan. Kopiera den texten.





Gå sedan in på blogger och "inställningar" och sedan "formatering"








Om du då scrollar ner på den sidan ser du den här rutan och du kopierar då in den text du kopiera tidigare.
Efter det kommer din signatur synas under alla dina inlägg.




Hoppas du förstått hur jag mena och du kan klicka på bilderna för att få dem större.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar