11.2.10

Torsdag 20.57

Tror jag har något fel i kroppen. Eller i alla fall fel på min näsa. DEN ÄR ISKALL. Jag lovar minst 0 gradig eller något, sjukt läskigt!
Sitter framför tv:n och äter godiset som blev kvar på nationella. Åt ju inte så mycket då och jag som hade en hel del godis ha en hel del godis kvar. Efter att ha suttit över tiden med 20 minuter idag på nationella hade jag skrivit 10st A4 med smala ränder och då hade jag ändå inte skrivit rent det. Efter 10 i 12 var jag ändå klar och gick åt med Jonna. Jag hann bara in i matsalen och fick då se en av mattanterna vid maten och tyckte jag kände igen henne enormt mycket. Jag gick som vanligt fram och fråga om det var ägg i maten (eftersom jag är allergisk och inte vågar äta maten fören jag fått ett svar från mattanterna att de inte är ägg i maten). Jag gick fram till henne jag kände igen och frågade och hon började glatt berätta om maten. Efter alla svar tittade hon noga på mig och fråga "Visst är det Johanna?" och först då såg jag att det var en kompis från dagis's mamma. Jag och Erik som han heter var verkligen bästa vänner på dagis och umgicks jämt men efter dagis har vi inte setts en enda gång. Stod och prata med hans mamma ett tag och fick veta att han precis som jag sökt till John Bauer men däremot It istället för It-media men då kanske vi återförenas i alla fall på samma skola. Skulle var lite kul!
Efter lunchen gick jag och Jonna till ljushallen där jag satte mig och spela Bluffstopp med Ahmed och Emilia. Så sjukt kul och vi är så sjukt dåliga allihop på att både bluffa och droppa. Emilia och jag hitta ju på våra egna ord, droppstraff och dropplagen. Satt i alla fall där och spela medan Oscar, Jonna och Michelle kolla på. Tror nog det förgyllde lite av dagen i alla fall haha.
Hade sedan matte där vi fortsatte kolla på Tjenare Kungen och efter det hade jag Syslöjd. Eftersom de inte har något mönsterpapper så kan jag inte börja med något så efter ett antal utbrott och sammanbrott gick jag till möten. Möt där Ida som skulle mot samma håll som mig så vi tog sällskap. När jag kom fram och skulle fortsätta mot frisören och väl kom fram till frisören sitter det en lapp på dörren, "Återkommer 15.30". Klockan var då 15.00 och jag blev väl lite smått förtvivlad. Som tur var finns det ju en pizzeria bredvid så gick in och köpte en burk cola och satte mig där och vänta med Jonna i telefonen. Vid kvart över kom Mia(min frisör) och jag gick ut till henne och hennes dotter som var med. Hon satte genast igång och klippa bort alla toppar och efter en halvtimme var det som att ha en helt ny peruk på huvudet och längden var nästintill den samma. Det är det jag gillar med Mia, hur mycket hon än klipper bort som är slitet så är längden nästan den samma och ibland ser den längre ut, det är sjukt men underbart! Efter att ha beställt tid för blondering den 29 Mars så kom pappa och hämta mig. Jag som skulle bli blond dagen innan Egypten måste nu vara blond en hel vecka innan och min överraskning håller ju inte precis. Lite besviken men det är antingen det eller ingenting så ja, finns inte mycket att göra tyvärr. Går väl med mössa och håret instoppat i en vecka haha.
När pappa hämtat upp mig och skjutsat hem mig så jag fått lämna väskan skjutsa han sedan vidare mig till Erik. Vi satte oss och lekte med hans leksaker och kollade sedan Ben 10. När Ben 10 var slut spelade vi datorspel, som jag även ska göra snart hehe... Jag älskar det (a)
Vid kvart i 7 var Anne- Karin tillbaka och mamma hämtade upp mig. Vi åkte hem och jag lagade mat åt oss som vi sedan åt tillsammans. Nu åkte nyss mamma till Maxi och jag sitter och kolla på Made In Sweden. Snacka om att man vill bli kände när man ser detta... och deras utseende, perfekt ju, AVUNDSJUK.
Ska ta och bli inne i tv:n och mumsa godis. Inlägget blev långt men tyckte det behövdes. Lite detaljer och sånt, det kan va så ibland.

/j to the o to the hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar