28.7.10

Onsdag 00.08

Om 12 timmar sitter jag på tåget. On my way back to the Gurkstad. Skönt på ett sätt, träffa min älskling och min bff men samtidigt vill jag fortfarande stanna här med mor och far och morföräldrar.Men men, biljetten är köpt och går inte att ombokas eller avbokas så hem ska jag och bra är väl det.

Har haft en toppen dag idag. Åkte iväg till Haverdal och hälsade på min gudmor och gudfar, Lotta & Janne och deras son Philip. Började med fika/lunch på deras veranda och sedan fortsatte vi till Skreastrand eftersom Janne sa att det skulle vara fint väder. Njaaaaaa inte riktigt och precis när vi kommit fram ser vi att de molntäcke som var över oss i Haverdal har rört sig till Skrea och ligger därför inte kvar över Haverdal... Vi tog ändå en glass i en glasskiosk och sedan åkte vi istället till Tylösand och alla bratzen. La oss på stranden och stekte och bada i det fina vädret medan alla backslickade-pappabetalar-bratz satt i sina solstolar med en öl i handen, herregud... Vi kollade in på after beachen också en snabbis, oh vilken stämning. Små barn med hörselkoppor och fulla schtekare som hoppa runt och dansa.
Vi åkte istället hem för att äta men innan maten hängde jag med Philip ut i den nercabade BMW:n. Åkter runt i Tylösand och kolla in lyxhusen och checkade Per Gessles hus, tyckker fortfarande mamma borde gå och ringa på och fråga om han kommer ihåg henne från gymnasiet!
Jaja, efter bilturen åkte vi hem för mat och sedan spendera vi hela kvällen på deras altan med god mat och efterrätt.
Vid 10 tiden börja vi dra oss hemåt men på vägen åkte vi inom ett hus som var till salu, och herregud vilket hus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först var det en 700 meter lång väg kantrade med åkrar hela vägen fram till ett hus och bakom det huset låg det som var till salu. Ett stort rött två våningshus med stora vita fönster, halmtak, veranda och en fin trädgård och dessutom en verkstad/garage som skulle kunna göras om till ett gästhus! Och DESSUTOM igen, så gick det kossor på andra sidan vägen och jag har fått en liten kärlek till kossor.
Men det bästa av allt, från huset hade vi havsutsikt och 1,5 km bort hade vi hela havet framför oss att bada i, UNDERBART! Jag ska ha det kan jag berätta men tror det kostar endel...
Ja i alla fall kom vi hem vid halv 11 - 11 och jag har nu duschat och sedan packat så det mesta är klart för imorgon så det är bara att tuta och köra.
Ska väl ta och sova nu men borde redigera bilder men men vi får se !
Glöm inte kolla in på http://johannaedithphotos.wordpress.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar