21.7.10

Onsdga 22.26

Känner små lätta vindpustar med en svag doft av salt och tång, ja, jag är äntligen på Väst Kusten.
Himlen är fortfarande ljusblå och i horisonten ser man hur det blå övergår åt det alltmer röd/oranga hållet, man kan ju inte annat än gilla detta ställe. Var lite skeptisk när vi varit här ett tag på att jag skulle bli uttråkad oh typ ruttna bort men vet ni? Jag kan behöva det. Sitta med en bra bok i en solstol hela dagarna äta god mat på kvällen, cykla ner och ta ett kvällsdop i havet och bara njuta. Visst det svider lite att Jimmy är inte med, men vet att känslan jag kommer känna när vi ses igen kommer vara 100 gånge bättre än om jag skulle fått haft han här hos mig hela tiden. Liksom äntligen få det där underbara man längtat så länge efter, min alldeles egna Jimmy.

Vi var framme här i Varberg vid 4 tiden. Då bjöds det på fika nere vid lillstugan i skuggan och pratades om allt mellan himmel och jord. Efter det så skulle det packas in, packas upp och hållas på och senare var det dags för att ta en promenad ner till stranden. Blev ett dop i det tyvärr kalla vattnet men gud vad härligt det ändå är att kunna se i vattnet och inte Mälarens eller Gropens äckliga vatten. Efter dopet var det snabbt hem för middag. Ännu en gång blev det massor av prat och jag tror vi satt och åt/prata i nästan mer än 1 och ½ timme. När vi dukat av bordet så greppa jag kameran och har sedan fotat en hel del. Har nu lagt in bilderna och även redigerat dem och jag kände mig så glad och lugn. Men ännu en gång ska en kväll förstöras. Men jag tänker inte bli arg, jag känner en liten frustration inom mig, men nej. Jag tänker inte låta dig ta över min hjärna. Tredje gången gillt, en gång till och du är körd. täckte över bilden med en fin hand istället, "vi nämner ju inga namn"
Ska ta och lägga in bilderna i ett nytt inlägg nu sen ska jag nog flytta in till sängen. Var ju ändå uppe vid 7 imorse och har inte sovit jätte mycket och jätte gott under bilresan. Får se om jag kanske skriver ett till inlägg senare ikväll, blir kanske så vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar