3.12.09

KÄRLEK

10 Maj 2009.
Vi satte på en bänk som stod på den lilla ängen mellan lägenheterna och fältet.
Jag satt i ditt knä som jag alltid brukade men på något sätt var det inte som alltid.
Jag hade en känsla, kände hur fjärilarna i magen flög runt och hur värmen spred sig i hela kroppen.
Nykär var känslan jag kände. Nykär i min bästa vän.

11 Maj 2009.
Det var hemma hos mig. Vi skulle kolla på den där läskiga filmen.
Men din närhet gjorde mig trygg. Dina armar runt min kropp och dina andetag som värmde mitt öra gjorde mig lugn.
Utan en vidare tanke på vad som hände möte mina läppar dina. Jag kände mig lycklig för första gången på väldigt länge.

Men med kärleken kom osäkerheten. Rädslan för hur allt skulle sluta och rädslan för att stå ensam kvar.
Men någonstans långt inne visste jag att du aldrig skulle utsätta mig för det.
Du skulle stå trogen vid min sida så länge jag var dig trogen.
Jag kan inte låta bli att fälla en tår. Både av glädje men också en känsla av en kniv i hjärtat.
Att jag kunde utsätt dig för något sådant som hände och efter allt så inser jag att om jag bara kunnat tagit tillbaka de dagarna hade jag offrat allt för att de skulle vara du och jag.
Men jag tog mitt förnuft till fånga redan då och du förlät mig. Den största lättnaden i hela mitt liv.

9 Juni 2009
Klockan var bara några minuter efter tolv då vi bestämde oss för att det skulle vara vi.
Du och Jag. Jimmy och Johanna.
Tveksamheten skulle försvinna vi skulle jobba på det tillsammans.
Vi hade klarat oss dit och visste att vi kunde klara så mycket mer.

13 Juli 2009
Jag hade varit i Varberg och sagt till dig att jag skulle komma hem den 14.
Men jag och killarna hade andra planer. Vi trodde alla att du skulle lista ut det.
Men du lyckades inte. Du satt vid fritidsgården vid poolen.
Jag smög fram och höll händerna för dina ögon. Utan att ens se ditt ansikte kände jag din förvåning.
Du tog tag i mina händer stirrade på dem och stirrade sedan på mig och sa "Vad fan gör du här?"
Den enda gången jag skrattat och tyckte att du varit gullig när du sagt så till mig, haha.
Din förvåning och din min den närmsta timmen efter det är en min jag aldrig kommer glömma.
Att se dig så förvirrad men ändå glad fick mig att känna den där lyckan.
Lyckan av att veta att du är den jag vill leva mitt liv med.


Det har nu gått 5 månader 4 veckor och 4 dagar.
Vi har gått igenom de mesta och ändå står vi fortfarande starka.
Jag kan inte se det framför mig hur mitt liv skulle se ut om det inte var du och jag.
Men du vet lika bra som jag att jag inte skulle klara mig igenom det.
Jag behöver dig som fisken behöver vattnet.
Du är den vackraste människan som stått på denna jord.


Jag älskar dig av helt mitt hjärta,
Jimmy Mikael Grandin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar