25.12.09

Juldagen 13.40

Hehej, jag har inget att göra så ni får ett inlägg till.Var som sagt ute på Siba kommer in där och hittar en jätte snygg kamera väska men som vanligt, helt opraktisk och sånt. Fick sedan hjälp och hitta ett objektiv och en bättre väska, så en väska och objektiv för 2000 är vad som blir mitt. Känns fel och få det, det är ju inte julafton idag ju. Ska man få saker skulle man fått det igår inte idag, haha.
Har suttit och fotat lite till Ingela, hon ska ha olika bilder till hennes hemsida. Hon har eget företag och behöver bilder till sin hemsida för att ge den lite mer liv så jag ska fota åt henne. Hoppas väl på att få något för det, haha.

Sitter och kollar ut genom fönstret. Istället för frost på rutan är det nu vatten droppar. Snön har smält ner så där det innan var skottat och låg några cm med snö där är det nu knall grönt gräs. Det ligger inte längre massor av snö på träden men snö som ligger kvar droppar sakta ner på marken.
La märke till att någon hängt en påse eller något papper i våran stora björk på tomten... vem har gjort det ? och varför det ?
Usch blir nästan illamående om man nu kan bli det av det här... men sånt här väder hatar jag. Det är nog därför jag alltid säger att jag hatar vintern för det är de här vädret jag minns och alla de där dagarna med snö som glittrar och solen som skiner igen grenarna som är vita av frost.

Längtar jätte mycket till sommaren nu, eller våren i alla fall. Gå på vägen vid skolan och alla de träden som står där som alltid blommar så fint rosa och den klarblåa himlen och solen som värmer när man sitter lutade på garagen mitt emot skolan.
När vi gör det nästa gång är det en av de sista gångerna vi gör det under högstadietiden. Känns faktiskt rent för jävligt. Skiljebo tiden är över då. Alla år av rykten, svek, skrik men framför allt glädje, kärlek, vänskap och alla de underbara sakerna jag upplevt på Skiljebo. Jag blir nästan arg på människor som säger att det är en dålig skola. Visst vi är inte den bästa och alla lärare är inte i topp klass. Men de finns de lärare som alltid fått en glad, som alltid haft något spännande att berätta och fått hela våran klass på bra humör. Allt snack om att det är mobbing, hot och allt sånt på skolan, har så fel. Under tiden på Skiljebo så var det bara i 7an jag kommer ihåg att det var lite stökigt. Men det var liksom inget jobbigt, man kunde hålla sig borta från det och var man inte ute efter bråk blev det inte bråk. Men nu är skolan nästan tråkigt lugn.

Det kommer finnas så mycket människor jag kommer sakna. Inte minst sagt klassen. Alla i människor klass 9b. De människor jag stått ut med i 3 år, några av de bästa människor jag träffa och några av de bästa åren i mitt liv.
Skiljeboskolan har lärt mig så mycket, fått mig att växa, fått mig att inse saker och fått mig till en bättre person.

Nu blev det mycket olika saker i ett inlägg men kände bara att hjärnan hade så mycket där inne. Så varför inte bara låta hjärnan skicka ner det till fingrarna och skriva ut det här.
Ska ta och titta på bilderna från igår nu. Ska lägga upp de sen, jag måste!

/ j to the o to the hanna

2 kommentarer:

  1. jag är ganska väldigt glad att den sista terminen kommer jag gå igenom med dig vid min sida. liksom, fatta vad tråkigt ifall det hade varit NU som vi börjat lära känna varandra? hihi nu kommer våren bli den bästa någonsin, eller vad sägeru? :D

    SvaraRadera
  2. Tänk när man läser det du skriver om Skiljeboskolan, kan man inte tro att det är samma skola alla pratar så mycket skit om. Men det är som vi alltid har sagt; man trivs på skolan. Sen finns det iofs alltid stök o bök, men det upplevs alltid mer av oss lärare, tror jag.

    SvaraRadera