20.12.09

Söndag

4 Advent, sista advent. Förut var det en stor sak, sista ljuset skulle tändas och nu var julen nära. Hur känns det nu? Oj ett ljus tänds, 4e? Vadå? Advent, aha... Ah jo julen är nära alltså...
Ingen entusiasm precis, oh shit my god kunde stava till ordet utan att kolla det på google. Grym I know.
Sitter här framför tv:n tillsammans med pappa. Han går igenom tv:n med vad allt vad det innebär. Spel, Barn, Träning, Avslappning och alla dess kategorier. Just nu är han inne och tittar på fina bilder och musik. Snacka om avslappning och ändå går fingrarna i 120 när jag skriver det här. Kanske borde skriva 120 km/h, i alla fall om det skulle varit ett matte prov. "Avdrag om inte enheten finns med". Undra om någon gör avdrag från min blogg. Vad skulle de ta bort då...
Börjar inse nu att jag inte skulle tagit bort kategorin tankar skulle haft både tankar och kategorin allmänt det är ju liksom inte samma saker. De här inlägget är ju liksom mina tankar jag skriver ut. Men när jag skriver typ allmän fakta typ som hur veckan kommer se ut eller ja andra saker som inte är precis ja vad jag tycker eller så de är sånt som är allmänt. Därför ska jag lägga till kategorin tankar igen och de här blir det första inlägget som får hamna i denna kategori. Tänker inte sitta och flytta om alla inlägg igen så de som kommer efter de här inläggen ska försöka hamna rätt. Tänkte också förklara skillnaden på Bilder och Foton Jag Tagit. Bilder är de bilder som finns under inlägg mer som bara liksom ska göra inläggen roligare. En del av de bilderna kan jag ha tagit men inte alla därför får alla så kallade "inläggs bilder" ligga under kategorin Bilder. Foton jag tagit är ja de foton jag tagit. Alltså de inlägg där de mesta handlar om just bilden, bilden jag tagit.

Nu tappa jag helt humöret. Kom och tänka på mina pengar igen haha. Jag förstår inte hur jag alltid kan bli så här deprimerad av pengar. Men jag har verkligen kämpat för att lyckas få ett jobb, sen när jag fått det och fått pengarna tappar jag bort dem. Känns så meningslöst alltihop bara. Kommer inte ha råd att köpa det saker jag vill köpa till Jonna och Jimmy. Visst jag skulle kunna tigga som skjutton utav mamma men det känns verkligen inte bra. För det första, hon har redan gett mig pengar till julklappar och de andra pengarna hade jag tjänat själv, det var mina pengar som jag fått för att jag gjort något.
Hoppas väl att jag hittar dom imorgon, ska STOR städa hela rummet, garderoben, träningslådan, båda byrårerna(eller vad man säger..), skrivbordet ja hela rummet. Får väl se om jag hittar dem då. Annars gråter jag väl imorgon med.. haha tönt.
Nej nu ska jag ta och avsluta inlägger, logga ut från blogger. Logga ut från Facebook, logga ut från Bilddagboken, stänga ner Firefox och sedan starta defragmenteraren så att datorn blir lite snabbare. Pappa ska beställa hem Windows 7 någon dag också, sen installerar vi om hela datorn och börjar om. Ny snabb dator, here I come.

God natt

/j to the o to the hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar