21.12.09

Måndag

Paus i allt städande och lunchtime. Vad det blir? Jo spagheti... bara hehe. Pasta galna Johanna jo tack! Men har intte lust att äta något annat så det här får bli min mat.

Har kommit nja inte halvägs men en liten bit in på städandet. Har gått igenom träningslådan och 3 lådor av ja vad kan det vara... 10-11 sammanlagt tror jag så har en bit kvar hehe. Men med lite bra musik å högsta volym och mat i magen ska jag hinna bli klar så snart som möjligt!

Läste nyss Sofies blogg (http://nuffes.blogspot.com/) om alla texter som folk skriver om hur killar ska vara och tjejer med. Håller helt med henne, kolla in den vet jag. Är så trött på dessa texter om att killarna ska göra så och inte göra så och allt sånt. Visst jag kommer ihåg att när jag inte hade någon kille tyckte jag att allt sånt stämde att killarna skulle läsa och lyda och hålla sig till de "regler" vi tjejer tyckte skulle finnas. Man tyckte alla killar bara var ute efter att utnyttja och inte efter kärlek. Men det är så fel, de finns många killar som vill ha ett förhållande och att sedan sex är något man får på köpet, haha nej men alla är inte likadana. Jag vet många tjejer som bara "knullar runt". Visst tjejer har det svårare vi blir horor direkt medan killar får status. Men det är ju vi tjejer som skapar statusen. Det är ju vi som ger dem exakt det de vill ha. Utan oss kan de inte få ha sex(om de inte gör det med en kille men tror inte det ger status...) och inte heller få den där "kungliga" statusen. Det är oftast vi som får killarna att bli vad de blir. Samma sak med killarna de är de som får oss tjejer att bli de vi är. Men tänk om vi alla är just den vi själva är och den vi vill vara och går våran egen väg. Då blir de inget tjat om hur man egentligen ska vara.
Alla är olika och det finns alltid någon som bryr sig om en och som ser just dig som den bästa i världen.

Nu ska jag äta min spagheti och va gla'.

PUSEN MED ET S

var ju tvungen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar