3.12.09

Torsdag

"Det värsta bombdådet sedan 3 Juli." Får rysningar i hela kroppen när jag ser på nyheterna att massor av människor har dött. En självmordsbombare som sprängt sig själv under en sjukvårdsexamen. Tänk alla de studenter som precis läst klart sina år inom sjukvård och ska precis ut i verkligheten. Usch det är hemskt att ens tänka på.

Åter till min verklighet och vardag, skolan. Började 8 med so, Jimmy hade försovit sig så jag satt mest och prata med tjejerna i biblioteket. När han väl kom så försökte vi skriva ut lite bilder men det gick inge vidare så Jimmy får göra om det imorgon på spårtiden tycker jag haha! 5 minuter efter so:n skulle vi ha svenska men efter att hela klassen väntat i 20 minuter kommer det en lärare och frågar vad vi väntar på. Vi berättar och hon berättar då för oss att lektionen är inställd.. hmm sagt det liiiiiiite tidigare kanske? Satte mig i alla fall och prata/sjöng/dans med Adnan och Anton ett tag. Sedan kom Jimmy och gjorde mig sällskap och även Jonna, Erica och Ida hann göra oss sällskap innan jag Ida och Erica skulle till musiksalen. Träffade Frida där och sedan skulle vi träna våra sånger till lucian, går ju inte precis toppen för min del. Hoppas det blir bättre när vi sjungit upp och sånt för annars låter det åt pipsvängen. Efter en kort tids tränande blev vi insläppta i aulan där vi skulle träna själva men vi satt istället och prata. Tycker om er brudar! Vid 11 tiden gick vi bort till matsalen där vi fångade upp en Jonna som gjorde oss sällskap vid matbordet. Ida och Frida försvann iväg med Anton och Sebbe och jag, Erica och Jonna bestämde oss för att hänga med på "hundlufs" som det fanns att välja på under friluftsdagen. Jag skulle haft badminton men eftersom det började 12 och jag skulle vara på lasarettet klockan kvart i 1 var det ingen idé att åka iväg till Bellevue. Vi gick med Sara och Michelle och försöka komma ifatt och hitta de andra som vi gjorde efter ett bra tag. Massor av hundar var det men riktigt trevligt. Jonna gjorde mig sedan sällskap tillbaka till skolan och efter det tog jag cykeln och cykla till lasarettet där jag möte upp mamma. Gick toppen bra tog olika prover och sånt och de lyckades faktiskt sätta en diagnos så nu blir det medicin ett tag i hopp om att det ska bli bättre.
Åkte sedan hem och sov och kolla på tv eftersom skolan tar döda på mig. Sjukt trött varje dag när jag kommer hem. Pappa kom hem runt 7 och då hade jag varit duktig och lagat mat åt honom och mig så vi satte oss och åt det. Senare kom Jimmy också och vi tog det bara lugnt framför tv:n hela kvällen. Han åkte hemåt halv 10 och jag har fortsatt kolla på tv och bloggat.
Ska ta och gå och lägga mig strax även fast jag börjar lite senare än vanligt imorgon, ingen fysik. Första lektion blir alltså Lucia träning. Efter skolan tar jag och Emilia bussen till stan för att hitta tomte kläder får se om Erica hänger med också.
Lägger förhoppningsvis in ett inlägg imorgon också. Ska börja med lite kortare inlägg men inte om dagarna utan bara lite allmänt som etiketten heter. Så blir det bara dagarna som är långa inlägg så att man har något att läsa även om man inte vill läsa de långa inläggen.


/j to the o to the hannaSÖTAST

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar