24.3.10

Onsdag 12.00

*Pling plong*
Jag går till dörren och öppnar, där står två kvinnor och den ena säger:
"Hej vi går och delar ut inbjudningar till alla i kvarteret. Vi ska fira Jesu död och välkomnar dig till våran församling." och räcker fram ett litet häfte där det står " JESUS GAV SITT LIV FÖR OSS Varför behövde han göra det? Vad betyder hans död för dig?
Jag lite paff ; " Jaha.. okej..."
Hon: " Om du öppnar broschyren så förstår du bättre"
Jag öppnar broschyren och låter ögonen svepa över all text, mina ögon fastna på en mening, "Jehovas vittnens östra församling" Jag blir grymt nervös och försöka släta över samtalet så jag kan stänga dörren så de kan gå.
Hon: " Du får gärna komma och lyssna på vårat tal som besvarar den här frågorna med hjälp av Bibeln."
Jag: " Ja tack så mycket..." fortfarande grymt nervös med massor av tankar som flög som galna getingar i huvudet. Jag börjar sedan dra igen dörren lite för att visa att de ska gå.
Hon: " Hoppas vi får se dig i våran församling! "
Jag : "Hehe ja visst mh... HEJDÅ!"
Snacka om livrädd, vet inte riktigt varför men har hört en hel del om Jehovas Vittnen och inget jag precis strävar efter att få joina... NEJ INTE MIN GREJ!
Ska väl lugna ner mig lite......... hur nu det ska gå med Jesus uppspikad och blodig på bordet...
herregud...

2 kommentarer:

  1. Hej Johanna! Bra att du delar med dig av dina tankar när Jehovas vittnen inbjuder till sin högtid. Det verkar dock som du tycker budskapet var obehagligt. Kyrkan har ju firat nattvarden i hundratals år. Den tanken är väl inte ny för dig. Men du skriver något viktigt att du "hört en hel del om Jehovas vittnen". Varför inte ta reda på vad som är sant av det du hört? Tänk på Linnea-fallet! Ryktesspridning och förutfattade meningar är något alltför vanligt. Vittnena vill bara inbjuda till samtal om livsåskådningsfrågor och visa att bibeln kan besvara våra vanligaste frågor.
    http://www.watchtower.org/z/jt/index.htm

    SvaraRadera
  2. thenamelessdude29 mars 2010 kl. 20:32

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera