25.3.10

Torsdag 19.35

SPYA, FIKA & LYCKA
Där ser ni ju min dag haha. Vi börjar från början...
Började tydligen 8 imorse (mer än vad jag visst, trodde det var 10 över) så kom lite för sent men sånt är livet. Hade SO och kollade på Al Gore filmen, för er som inte vet handlar den om miljön och massa olika effekter som förstör våran miljö. Man får en liten tankeställare faktiskt, hann tyvärr inte se klart så har ju någonting att de framemot under måndagens skoldag.
Kort rast efter SOn och efter den började Svenskan, där kollade vi klart på filmen med massa olika dialekter, lite sjuk men ändå okej. Vi skulle sedan ha bild men allt gick åt pipsvängen med våran klass så fick sluta tidigare. Jag och Jonna gick då och åt tyvärr var det ingen topp mat så blev bara morötter för min del (ny drog? JA!). Hade egentligen inte lunch då så blev att springa iväg till Biologin sen. Pratades om gener, ADHD, droger, cancer och en hel del annat. Lektionerna är faktiskt riktigt roliga när man får lära sig så mycket. Fick sluta lite tidigare från den lektionen med och då var det lunch. Var sugen på mer morötter så blev till att gå och äta det med Jimmy och sedan gjorde Jonna oss sällskap. Satt sedan och spela kort i ljushallen innan matten börja. Idag gick det jätte bra på matten till skillnad från igår. Gjorde massor av uppgifter och förstod dem också! Efter åt blev istället värre. Skulle dricka upp min dricka från igår och någon idiot tryckte in den i munnen på mig och av ren reflex sparka jag allt vad jag hade på denna idiots smalben vilket inte var så uppskattat. Skulle sedan försöka dricka upp min cola då idioten tryckte på flaskan så jag fick ner all luft i magen och ja för er som varit med om det vet ju känslan men FY. Tappad först andan så jag fick panik sedan fick jag jätte ont i bröstet och började host jätte mycket och jätte länge. Kände sedan hur jag började må illa och ja behöver ju inte gå in på detaljer men kan ju berätta att mage+luft i den är INTE en bra kombination.
Men det bevisade i alla fall en sak, rykten sprids snabbt. Hann ut från toan, ner för trappan och lite till innan folk börja fråga HAR DU SPYTT? ÄR DET DU SOM ÄR SPYARN? och så vidare. Fy fan säger jag bara, äcklig känsla och äckligt lite krafter kvar i kroppen efter, lite synd det eftersom hämnden hade varit grymt ljuv men idioten är inte ens värd den. Det fulaste var at idioten gick runt och sa att den frågat om den fick smaka och då hade jag sparkat till den? Jo men visst du bara frågar och då sparkas jag? IDIOT!

När jag i alla fall hämtat tillräckligt med krafter för att kunna gå till Skiljebo centrum vandrade jag, Jonna och Erica dit för att ha tjejgrupp men mötes av ett tomt rum. Tydligen var det ingenting idag så vi satt och prata själva istället. Efter ett tags pratande började jag vandra till bussen och tog sedan den till stan där jag möte upp Rebecca. Vi gick runt lite och kolla först innan vi gick till Åhléns för att köpa strumpbyxorna jag kollade på för en vecka sen.
Ni ser dem på bilden bredvid. De är tyvärr inte lika snygga som mina andra tycker jag och dessutom är dem GRYMT mycket tunnare än de andra.
Kommer antagligen ha sönder dem direkt men då får det tyvärr bli så!
Efter att jag köpte dem gick vi till Cornetto och fikade. Delade på en choklad boll och jag tog en latte med vitchoklad smak, älskar't!
När vi sedan satt oss satte pratet igång. Hade jätte mycket att prata om och ja en hel del saker bara. Men nu efteråt känns allt så otroligt bra. Kände smilbanden dra sig uppåt hela tiden när jag gick till bussen och under bussresan.
När jag sedan kom hem satte jag mig och åt och nu har jag hamnat här framför tv:n som alla andra kvällar. Väntar på att klockan ska slå 21.00 så att Criminal Minds kan börja, älskar det! Ska nog försöka gå och lägga mig direkt efter det. Är så grymt otroligt jätte trött hela tiden och en eländig huvudvärk har förföljt mig hela dagen.
Morgon dagen bjuder på skola som vanligt men slutar 12.15 ganska underbart! Efter det tror jag att jag och Jimmy går och solar och sedan åker vi nog till stan för att köpa present till Rebecca som har tjejkväll på lördag! Vad fredags kvällen bjuder på har jag ingen aning om men det blir väl en överraskning.
Kanske skriver något mer idag, något sånt där tanke inlägg. Eller kanske lägger in filmen från måndagens Svenska lektion, who knows?
Vi får helt enkelt se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar