24.3.10

Onsdag 14.14

AMERICAS BEST DANCECREW , kärlek kärlek kärlek
Gamla avsnitt men de är ändå så underbart bra!!! Får mig att tänka på alla dansminnen. För er som inte vet det så dansade jag förut. I ungefär 4 år om inte mer!
Började med balett, inte min grej gick 4 gånger tror jag haha. Jag började sedan med discodans och älskade det. Redan första lektionen lärde jag känna en tjej, Madeleine Ling, som jag hängde ihop med tills hon slutade. Vi hann med flera tävlingar men tyvärr var vi inte så duktiga haha. När Madde sedan började dansa hiphop började jag tappa lusten. När jag dansade själv på tävlingar gick det alltid dåligt och tillslut var all dans lust borta och även jag slutade.
Något år senare kom jag och Elin Mellberg på idéen att vi skulle börja dansa Street, och det vart min drog. Vill bara dansa hela tiden och med Elin blev allt så grymt! Under tiden lärde vi även känns Evelina och Lina som vi flamsade runt med alla lektioner men vi var ju ändå lika grymma, haha! Efter flera föreställningar och miljoner minnen så började vi även tröttna på Street och snart hade vi slutat i det med. Det var ungefär 1 och ett halvt år sen nu som jag dansade och kan fortfarande känna det där riktigt suget till att dansa. Bara få känna basen slå mot kroppen och röra sig och ÅH! Underbart. Skulle börjat dansat i år men tyvärr kostar det grymt mycket och eftersom jag precis fixat friskis kort så blir det för mycket att ha båda.
Jag hoppas i alla fall att det blir av i höst, känner att jag behöver dansen inte bara för att det är underbart utan för att det är en så grymt bra träning, TRO MIG!
Nej nu ska jag fortsätta dans drömma till Americas Best Dancecrew och vänta på Jimmy.
Skönt att ingenting är inplanerat för dagen så kan göra vad jag vill, länge sen haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar