27.7.09

27 Juli

det regnar här i hällebäck idaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag lalalala
hehe ja sitter i hällebäck
en bit ifrån uddevalla.
händelserik dag?
ohyes som vanligt med familjen gv.
vi skulle åka vid tio, gjorde vi det?
naaaaaej lite efter elva var vi på väg.
jag satt mig och kolla på nya Wallander i bilen.
riktigt bra, älskar verkligen Beck och Wallander!
när den var slut byte jag och börja kolla på Mammut.
vi stannade också på en mack och hade kisspaus
och köpte även veckorevyn och en bonaqua.
med veckorevyn fick man med ett läderarmband med nitar,
kan man säga annat än älskaaaaaaaaa?
nej inte precis.
fortsatte sedan att åka och fortsatte kolla på Mammut.
men somnade mitt i och batteriet på datorn dog.
vi stanna och åt på McDonalds och var flera meters kö snark.
sen fick jag ändå inte rätt mat, kan man bli mer irriterad?
vi fortsatte sedan åka mot Uddevalla.
men när vi var mitt i en bilkö så börjar det lukta bränt, och inte lite bränt
vi börjar kolla runt om det är någoon bil som rycker men ser inget och fortsätter i bilkön
men det luktar mer och mer och sedan märker vi att det rycker
från ventilerna i bilen och det nästan bolmar rök.
så mitt i kön står vi med en bil som stinker bränt och röken blir allt mer.
vi vevvar ner rutorna jag packar ihop de viktigaste och lägger det i väskan.
och knäpper sedan loss mig för att bli beredd på det värsta
vi lyckas tillslut komma in till kanten och lyckas köra över en gräsplätt
ner till en parkering.
mycket blickar från bilarna bakom hehe!
jag och mamma kastar oss ut, liknande james bond eller liknande med riktig panik.
står där och kramar mamma och väskan medan pappa öppnar upp motorhuven
då bolmmar det ut rök
då hade locket till oljetanken lossnat så vi hade olja i hela motorhuven.
som tur så fanns det en preem mack intill.
men jag och mamma vägra sätta oss i bilen.
så vi gick. och pappa kom sakta framåt bland alla bilar.
var mitt inne i ett stort köpcenter områden och det var juinte fint väder så alla samlades där.
men väl vid macken lyckades pappa torka bort all olja och jag vädrade ur bilen.
så efter en stund kunde vi fortsätta åka.
efter bara 20 minuter var vi framme i hällebäck.
ett mysigt litet område som ligger vid havet inne i Sveriges enda fjord.
vi börja med att fika och vänta ut regnet innan vi tog oss till utsikts platsen.
utsikt över hela fjorden och hade det inte varit dimma hade man sett ända till Lysekil.
vi vandra sedan ner till den lilla badplatsen och hamnen
men eftersom att vi nästan regna bort gick vi hem istället.
när vi kom tillbaka blev det byt kläder och satte oss sedan med chips och massa gott.
har nyss ätit både huvudrätt och efterrätt riktigt gott båda två
men känner nu att jag är riiiiiiiiiiktigt trött.
vill bara lägga mig ner och sova nu.
imorgon drar vi ner till någon ö, den ön där de spela in saltön.
får se om vi stannar tills på onsdag eller om vi åker till varberg imorgon.
struntar i vilket som trivs bra med folket här och mamma och pappa.
skönt att vara borta ett tag.
man hinner liksom ifatt alla tankar.
lägger nog upp bilderna från idag nu efter det här inlägger så ni som orkat läsa,
starkt jobbat haha!

KUSS å PRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar