29.7.09

hörde någonstans att svenskarna var bäst på bortförklaringar
det stämmer verkligen
varför inte bara säga sanningen från börja?
blir man inte mer besviken av att folk ska slingra sig
komma med något som att oj mamma sa så eller något liknande
istället för att bara säga jag orkar inte eller jag har inte lust?
seriöst ingen kan väl bli ledsen över att få höra sanningen
de som är är och går inte att göra något åt
that's it
och allt snack om att "borde du inte skämmas"
och massa över saker man gjort förut?
men ska man alltid gå runt och skämmas
kommer man ju inte våga ta nya möjligheter
istället för att bara inse att de som hänt
har hänt och nu kan man bara lära sig av det
alla kan förändras, alla kan inse sina fel
bara man inser dem själv!
ingen kan komma och säga det gjorde du fel eller rätt
för man känner bara själv vad som är rätt och fel
och det som känns rätt för mig kanske är fel för någon annan
men det är jag som ska leva med mina val
inte någon annan
så vad som hänt det är har hänt
och framtiden är bara en möjlighet att göra
något bättre av de felen.
skippa allt grubblande
på vad hade kunnat gjort bättre
och bara leva i nuet och ta dagen som den kommer
varje dag är inte ett nytt kapitel
varje dag är en fortsättning på nästa bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar