28.7.09

28 Juli

shingpling!

dagen har varit riktigt good!
började med att gå upp vid halv tio och käka frulle.
fixa sedan till mig lite och sedan tog jag mamma och marie bilen in till grundsund
vandra runt där och titta i affärer och någon kyrka
innan vi möte upp pappa och göran med båten
tog sedan båten till en butik där de sålde jackor
så mamma köpte en ny regnjacka åt mig
riktigt snygg faktiskt, jätte nöjd!
vi tgo sedan båten igen och åkte ut till en av öarna utanför kusten
en jätte fin liten ö med bara klippor som var omringad av vatten och andra klippöar.
vi fixade lite mat och satt där och åt och fika, jätte mysigt!
vi tog sedan båten in till grundsund igen eller mer känt som saltön.
jag mamma och marie gick inne i grundsund och kolla bland fiskebodar m.m.
gick sedan upp till en liten butik
hittade en jätte mysig "mysdress" eller vad man ska kalla de
och hitta jätte fina billiga tenniss skor men de var inte mamma beredd att betala.
vi åkte sedan till "lottas lada" bara för att kika in
och jag hitta då ett linne och en tjock tröja och en jätte fin väska.
linnet och tjocktröjan kunde mamma tänka sig men inte väskan
och de till min besvikelse, som den shopaholic jag är
blev jag smått tjurig, eller jag väldigt tjurig
hehe orkar inte mig själv
men älskar attt shoppa och bara längtar efter att få shoppa höst kläder!
vill bara ha massa pengar nu!!!!!!!
vi tog oss i alla fall hem efter det
och jag tjurig och trött kasta mig på sängen och somna.
när jag vakna så var det dags för mat
räkor och kräftor, ingen favorit
men det funkade
nu har vi ätit upp alltihop och pappa och göran är och fiskar
medans vi "tjejer" ska sätta oss och kolla på bilder från dagen och smaska choklad
imorgon efter frukosten tar vi bilen och åker mot varberg
få se hur långt vi kommer
morbror var tydligt små kraslig så får se om vi vågar komma
inte sugen på att bli sjuk precis!
jag lägger nog upp bilderna senare ikväll får se om jag orkar!
vill bara säga att jag älskar jonna också
jag orkar inte skriva en bibel just nu
men jonna, du vet hur mycket du betyder för mig gumman(k)

KUSS å PRAM

1 kommentar: