11.1.10

Måndag 15.43

Kom nyss hem från skolan och sitter nu här vid mitt skriv-/smink-bord. Älskar fortfarande min spegel haha. Men nu blir det ett sånt där långinlägg som jag alltid skrev förut, men för er som vill läsa dem får ju gärna göra det.
Allmänt lugn dag i skolan började med idrott och multiboll inte handboll. För er som inte vet vad multiboll är är det när man har två lag och en boll ifrån varje boll sport, i vårat fall en innebandyboll, en fotboll, en handboll, en basketboll och en skumgummi boll. Sedan sätter sig hela laget på en bänk och sedan ropar läraren t.ex. handboll 4 första. Då spring de fyra första på bänken in och spelar handboll och när de gjort mål sätter de sig sist på bänken.
Gick ju riktigt bra för vårat lag blev 10 - 2 tror jag. Men mitt i allt spelande gick brandlarmet. Ut springer jag och Josefin i shorts och min jacka att dela på. Svin kallt var det speciellt när folk kastar snö på en, usch ge mig sommar TACK!
Efter idrotten gick jag och Jimmy iväg till ICA köpte en dricka åt honom eftersom jag är skyldig han pengar och sedan gick vi tillbaka till skolan. Hade då SO där vi jobbar med religion och Hinduism. Lite svårt och krångligt men ändå lätt och enkelt på något konstigt sätt haha. Lite roligt i alla fall dom är ju så konstiga. De tycker säkert att vi är konstiga eftersom att det där är deras vanor och det vi gör är våra vanor men ändå. Alla ord och gudar och allt, skulle bli helt förvirrad!
När SO:n var slut var det lunch men med äcklig mat så efter att Jimmy ätit upp gick vi till Valentino och jag köpte en sallad. Var grymt länge sen och grymt efterlängtat haha! Satte oss och åt med Michelle och Erica. Knas brudarna nummer 1 haha. När jag ätit upp gick vi tillbaka till skolan och satt i ljushallen ett tag innan matten börja. Vi vandra sedan upp till matten och jobbade om cylindrar och geometri och sånt där. Grymt uttråkande och ska dessutom ha prov i det och ekvationer och roten ur och kvadrat rötter och massa grejs som jag inte ens kommer ihåg. IG? Ja hej hej.
När matten var slut var det dags för svenska där vi fortfarande inte har fått börja skriva våra noveller. Riktigt tråkigt att bara träna hela tiden vill bara skriva mina idéer och inte sitta och träna på början och slut och allt sånt där, riktigt boring. Engelskan efter svenskan prata vi om betyg och sånt där, men mitt huvud, min mage eller någonting på min kropp mådde bra så jag satt i min egna värld istället och helt plötsligt var lektionen slut. Jag och Jimmy gick till bussen och jag åkte hem till mig och han till sig. Nu skulle jag egentligen skrivit klart min novell som vi har i elevens val men jag orkar inte, jag orkar inte heller skicka över bilderna till rektorn som jag lovat. Måste försöka hinna med det senare. Det får nog bli efter att jag suttit barnvakt för nu ska jag ta och sova en stund. Skriver antagligen senare.


/j to the o to the hanna

2 kommentarer: