11.1.10

Måndag 21.07

Funderar på att byta namn, till typ, berg-o-dalbana. Perfekt beskrivning på mitt humör i alla fall.
Ena sekund är jag jätte glad sen andra sekunden är jag varken glad eller sur eller något sen tredje sekunden är jag jätte glad igen sen fjärde sekunder är jag bitter som tusan.

Gick i alla fall bra att sitta barnvakt. Tror han tyckte att jag var tråkig idag eftersom jag bara ville kolla på film och han ville spela massa spel och massor men jag orkade verkligen inte. Pappa hämtade mig efteråt och jag åkte hem och åt och spelade lite piano. Försöker lära mig någon låt till vårat musikprojekt i skolan men går ju inte bra.

Ångrar så mycket att jag sluta i piano. Men hade aldrig klarat av att gå kvar. Grät varje gång jag åkte därifrån. Jag gick i trean, och min mamma är inte den bästa på tider och sådant så jag kom alltid för sent. Inte många minuter men jag kom efter alla andra. Varje gång fick jag någon elak kommentar av min lärare, "så nu passar det dig?" "fröken-sen kommer så klart när det passar henne" och så mycket annat. Kommer speciellt ihåg en gång. Jag kom en kvart för sent och när jag kom in sa min lärare "Nu ska vi leka en lek. Jag spelar en melodi så ska ni gissa vilken det är." Jag räckte upp handen varje gång och gissade men fick aldrig rätt och då fick de andra poäng. När jag gissat alla gånger och de andra suttit tysta och de ändå fått alla poäng sa min lärare " Hahaha vet du? Vi bestämde att vi skulle leka en lek och att bara du skulle få svarar för vi vet att du är sån som tror att du kan allt så vi förstod att du skulle räcka upp handen. Alla svar du sagt har varit rätt men eftersom att du kommer för sent varje gång så får de andra poäng för de kommer i tid" Sedan satt alla där och skratta och jag kände hur ögon fylldes av tårar. Det var sista gången jag gick dit. Hur mycket jag än ville lära mig spela piano och göra mamma stolt så orkade jag inte mer.
Känslomässigt här nu men kommer ihåg det så väl och varje gång jag sätter mig vid ett piano så känner jag alltid samma känsla att jag vill men inte kan.

Börjar tänka så mycket nu. Ser livet springa förbi framför ögonen på mig när jag blundar. Alla år på Brandthovda, alla år på dagis och alla år på Skiljebo. Alla dessa år som präglat mitt liv på olika sätt.

Nej usch, happy face!

Ska ta och ta bort sminket och borsta tänderna sen ska jag sängen få sällskap.

/j to the o to the hanna

2 kommentarer:

  1. vilken jävla bitch, beter sej som ett dagisbarn, hatar henne....

    SvaraRadera
  2. heeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

    SvaraRadera