20.1.10

Onsdag 21.53

THERE CAN BE MIRACLES WHEN YOU BELIEVE....nananan
Sitter här och sjunger för att lyckas kunna den utantill till imorgon. Ska sjunga på mässan och är ganska nervös. Så svår låt och allt men Eva sa att det lät bra innan idag och då var jag helt ouppvärmd så ja det går väl bättre imorgon.

Hade kort dag i skolan bara Hemkunskap och Spanska sedan tog jag och Jimmy bussen till stan. Han kolla på massor av kläder och hörlurar och så. Blir alltid så att nör vi är på stan tillsammans är det han som kollar kläder och jag är bara smakråd, engagerar mig så mycket i hans kläder så. Vi åt även på Donkilonken också och sedan fortsatte vi mot bussen. Tog bussen till Erikslund eftersom jag skulle försöka hitta en klocka på Billiga Nisse tänkte jag. Kommer fram dit, går och letar lite, går och frågar. "Nej vi har inga klockor". VÄRT! Hitta i alla fall en på stan på Claes Ohlson men det fanns bara en kvar. Vi tog i alla fall bussen hem efter det och la oss och sov hemma hos mig.
När mamma kom hem skjutsade hon mig till kyrkan eftersom jag hade gitarr kurs. Det var bara jag och Sandra där så blev mycket hunnit med och fick lära oss hur man spela bas, riktigt skojsigt men svårt som satan. När gitarr kursen var slut stanna jag kvar med Eva för att träna på sången till imorgon och som jag skrev innan gick det tydligen bra. Hann prata massor med Eva hon är en sån underbar människa!
Mamma hämta sedan upp mig så åkte jag hem till Jimmy som låg kvar hemma hos mig och sov. Han är så sjukt söt när han sover blir så lätt irriterad haha. När han vaknat till liv och vi pluggat lite tog vi paus för mat och fortsatte sedan pluggandet. Efter 2 timmars pluggande skulle Jimmy hem och jag satte mig som sagt och sjöng.

Nu har mamma precis kommit in med fika. Ser även på nyheterna är ju så mycket om Haiti nu och det förstår man ju verkligen. Det var en pojke och en flicka som blev räddade efter 1 vecka när det legat under ruinerna och man såg lättnaden och lyckan bland alla människor som var där. Blir helt tårögd vill så gärna hjälpa till och göra så mycket. Visst man kan skänka pengar men det känns inte tillräckligt.
Men ska fylla i massor av säkerhets papper med mamma nu, skriver imorgon!

/j to the o to the hanna

1 kommentar:

  1. lilla halo johanna- you know who i am and you know what i meen!

    SvaraRadera